Anonym skriver:
Hej,
Ville bare lige høre hvordan i ville gribe denne situation an.
Jo vi har en datter på omkring 1 år sammen.
Jeg er den primære til at tage mig af alt det huslige. Har stadig lidt barsel. Intet problem hidtil. Men nu har far i en periode stået uden job - og han går mig grueligt på nerverne, synes han er blevet forvandlet til en teenager. Han går i seng langt over midnat, vågner meget sent, den måde han bare går ud med hans venner om aften og kommer sent tilbage. Det værste må jeg sige var igår da han gik uden et ord eftermiddag da jeg spurgte ang aftensmad og kom tilbage kl.5.30 fordi han var ude med sin ven. Er vred, såret og aner ikke hvem den her mand er, føler bare jeg har en teenager boende der er ret uansvarlig.
Mit bud er at han skammer sig over at være arbejdsløs. At han så opfører sig meget irrationelt, kan vi hurtigt blive enige om. Han burde jo bruge sin tid på at finde nyt arbejde og passe sin familie, og når de opgaver var opfyldt, skal der også være tid til vennerne.
Nu nævner du teenagere. Jeg har selv to teenagedrenge, og hvis de begyndte at opføre sig på den måde, så ville de få alvor at mærke. De går i skole og har fritidsarbejde. På skoledage eller hvis der er eksamen er det tidligt i seng. De har skiftende vagter på arbejde og møder nogen gange meget tidligt, og de møder til tiden uanset hvor sent de er gået i seng pga fest. Det gjorde jeg også selv på den alder, jeg har endda taget direkte fra fest til arbejde. Mine drenge har selvfølgelige også ting i hjemmet de skal, gøre rent, vaske tøj osv.
Du må have en alvorssnak med ham. Han skal have et arbejde, ellers kan du måske starte tidligere på arbejde, og han afholder resten af barslen? Nu hvor han er arbejdsløs har han også mulighed for at være mere sammen med barnet, benytter han den mulighed?
Anmeld
Citér