Skamlæbe klør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.864 visninger
13 svar
1 synes godt om
22. juni 2016

Anonym trådstarter

Kløe på den ene skamlæber. Er der nogen der kender til det ?. Jeg har prøvet alt snart. Barbere, ikke Barbere, Barbere hver dag, intet hjælper. Det er kuk på den ene det klør helt afsindigt nogle gange. Og når først det starter er det ulideligt.  Og det gør jeg jeg klør og ofte bruger en håndklæde til det for ikke at kradse hul. Huden er rød når det har været et "anfald" og jeg har kløet men ellers er det sol om der er lidt "hård" hud på den skamlæber lands kanten . Det er værst ind imod skeden men klør kun på skamlæber.  Nogen der har hørt om dette eller selv prøvet det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

GrønStjerne

Jeg har haft kontakt allergi af bind, så hvis du bruger always eller libresse eller sådan noget så overvej at skifte til noget astma mærket og svanemærket. For mig var det en pine en uge efter hver menstruation, da jeg var rød og hævet.

Det andet forslag jeg har er at det kan være åreknude eller fedtknude i skamlæben der generer. Hvad siger din læge/gynækolog?

Anmeld Citér

22. juni 2016

Benjamins'mor

Er det oftest efter mens? 

Så tænker jeg som en anden, at det er pga kontakten med bind. 

Jeg havde det også en overgang, det var så på begge. Det var ulideligt, og kun efter mens. 

Jeg skiftede bind og det har hjulpet en del. 

Jeg brugte always før. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonym trådstarter

jeg har altid brugt de grønne always med vinger. men er gået over til remas de billige. måske jeg skal prøve at gå tilbage igen. prøvede bare et andet mærke pga parfumen de puttede i. men prøver om jeg kan finde nogle svanemærket og se om det ikke hjælper.

Der er ikke noget mønster i hvornår det klør. bare at det er i perioder. nu har jeg prøvet at putte creme på til morgen og det hjalp på kløen (almindelige carpamid uden parfume)

Anmeld Citér

22. juni 2016

Muffinmus

Svampekur,  er det afprøvet??  

Hvis det ikke hjælper at skifte bind.

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg prøver at skifte bind og at bruge creme da det lindre kløen fandt jeg ud af til morgen. Må prøve de dyre igen som er svanemærket i stedet for de billige fra rema.

Hvad er en svampekur ?

Anmeld Citér

22. juni 2016

Liv_86

Det kunne godt være svamp. 

Prøv at køb noget Canesten på apoteket. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Det kunne godt være svamp. 

Prøv at køb noget Canesten på apoteket. 

Hjælper det når det er på skamlæben og ikke i skeden ?

Anmeld Citér

22. juni 2016

gokkelok

Anonym skriver:

Hjælper det når det er på skamlæben og ikke i skeden ?

Ja, det er creme til at smøre rundt om skeden og skamlæber. 

Carbamid creme må du slet ikke bruge! Carbamid opløser huden, derfor det bruges til hård hud på fødder og knopper på overarme og lår. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Lisbeth1985

Jeg synes,at du skal give din læge et kald :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.