For mig skyldes min tendens til generalisering netop det her med, at der er 1 voksen til alle børnene. For det betyder, at der i det daglige ikke er kontrol og opsyn, og det synes jeg er et problem ved dagpleje. Jeg ved godt, du ønsker en meta-debat, og altså ikke selve debatten om DP versus VS, men jeg synes alligevel det er svært at svare på dit meta-spørgsmål, uden også at komme rundt om den underliggende debat.
Hvis der er et en problematisk pædagog i en VS, så er der trods alt også 2-3 andre voksne på stuen, som kan opveje, som kan påtale over for deres kollega, at der er noget, der ikke er okay, og man kan tage en snak med ledelsen, uden at man skal bekymre sig over, om pædagogen lader klagen gå ud over barnet.
Hvis jeg klagede over min DP-mor, som handlede uhensigtsmæssigt, ville der ikke i det daglige være 2-3 andre DP-mødre, som kunne være opmærksom på, at hun ikke så sig sur på mit barn, og som kunne holde øje med, at hun rettede ind.
Og derfor generaliserer jeg min holdning, når jeg hører om DP-mødre, som helt klart ikke er opgaven voksen. Det skyldes altså, at jeg ser det manglende opsyn og deling af ansvar som et problem 
Anmeld
Citér