Anonym skriver:
Blev mor for 3 måneder siden - har en sund og rask dreng som vokser rigtig godt han vejede 3680 ved fødslen og er oppe på 6500 nu sp siger ikke noget til det så går ud fra at det er ok, jeg er selv en lidt stor kvinde på omkring de 100 kg er neget aktiv generelt og er også begyndt i motionscenter og prøver så bidt muligt træne 2 gange om ugen/ og gå til spinning - altså typen der også godt kan lide at gå lange tur med hund og barnevognen - det jeg endelig bare vil frem til er om der andre lidt store mødre der har helt normale størelse børn og sunde og raske ? JEg tror jeg tænker for meget over det så tænker det vil hjælpe at snakke lidt om det i forum 
Jeg er selv lidt for rund - og har været det siden jeg var teenager - men ingen af mine børn ligner mig på det punkt.
Lillebror lignede en sumobryder, da han var baby, men i dag er han 6 år og har ikke et gram for meget på kroppen. Han er vokset fra at bruge str 104 i bukser sidste sommer til at bruge 122 nu, og det er sådan, det er med børn. En dag ser de lidt runde ud, men pludselig kommer de i voksemodus, og så strækker de sig så hurtigt, at de fuldstændig skifter facon. I tillæg skal du se, at hans krop undergår en forandring, når han når det punkt, at han begynder at krybe rundt selv, at gå og løbe osv.
Sålænge de er babyer styrer de sig selv, og når de er større bliver den store opgave at forsøge at sikre sig, at de spiser sundt og varieret og er aktive. Ud over det er der ikke så meget, man skal være urolig for. Børnene vokser i ryk og nap, og deres krop er i stadig forandring.
Når man selv er bevidst på, at man har nogen kilo for meget, er det rigtig let at overfokusere på det punkt hos sine børn, men det er altså ikke noget, som nødvendigvis går i arv, og at din søn spiser og vokser godt og er sund og rask nu, det er bare noget at glæde sig over. 
Anmeld
Citér