Bange for min dreng bliver overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
6 svar
4 synes godt om
21. juni 2016

Anonym trådstarter

Blev mor for 3 måneder siden - har en sund og rask dreng som vokser rigtig godt han vejede 3680 ved fødslen og er oppe på 6500 nu sp siger ikke noget til det så går ud fra at det er ok,  jeg er selv en lidt stor kvinde på omkring de 100 kg er neget aktiv generelt og er også begyndt i motionscenter og prøver så bidt muligt træne 2 gange om ugen/ og gå til spinning - altså typen der også godt kan lide at gå lange tur med hund og barnevognen - det jeg endelig bare vil frem til er om der andre lidt store mødre der har helt normale størelse børn og sunde og raske ? JEg  tror jeg tænker for meget over det så tænker det vil hjælpe at snakke lidt om det i forum 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du tænker alt for meget over det. Man ved ikke, hvordan børn bliver når de er 3 mdr. Min datter lå både vægt og længde meget højt da hun var lille (det vigtigste var, at hun fuldte sin egen kurve), men i dag er hun 7 år og er en helt normal pige (der måske ligger i den højde ende af højden)

Anmeld Citér

21. juni 2016

Ciss

Anonym skriver:

Blev mor for 3 måneder siden - har en sund og rask dreng som vokser rigtig godt han vejede 3680 ved fødslen og er oppe på 6500 nu sp siger ikke noget til det så går ud fra at det er ok,  jeg er selv en lidt stor kvinde på omkring de 100 kg er neget aktiv generelt og er også begyndt i motionscenter og prøver så bidt muligt træne 2 gange om ugen/ og gå til spinning - altså typen der også godt kan lide at gå lange tur med hund og barnevognen - det jeg endelig bare vil frem til er om der andre lidt store mødre der har helt normale størelse børn og sunde og raske ? JEg  tror jeg tænker for meget over det så tænker det vil hjælpe at snakke lidt om det i forum 

Jeg er selv lidt for rund - og har været det siden jeg var teenager - men ingen af mine børn ligner mig på det punkt.

Lillebror lignede en sumobryder, da han var baby, men i dag er han 6 år og har ikke et gram for meget på kroppen. Han er vokset fra at bruge str 104 i bukser sidste sommer til at bruge 122 nu, og det er sådan, det er med børn. En dag ser de lidt runde ud, men pludselig kommer de i voksemodus, og så strækker de sig så hurtigt, at de fuldstændig skifter facon. I tillæg skal du se, at hans krop undergår en forandring, når han når det punkt, at han begynder at krybe rundt selv, at gå og løbe osv.

Sålænge de er babyer styrer de sig selv, og når de er større bliver den store opgave at forsøge at sikre sig, at de spiser sundt og varieret og er aktive. Ud over det er der ikke så meget, man skal være urolig for. Børnene vokser i ryk og nap, og deres krop er i stadig forandring.

Når man selv er bevidst på, at man har nogen kilo for meget, er det rigtig let at overfokusere på det punkt hos sine børn, men det er altså ikke noget, som nødvendigvis går i arv, og at din søn spiser og vokser godt og er sund og rask nu, det er bare noget at glæde sig over.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Stine1989

Anonym skriver:

Hej søde dig ❤️

Min søn blev født i 2013 og vejede 4760 gram ❤️ Han vejede 10 kg da han var 5 mdr �� Jeg har altid vejet for meget hele mit liv! Vejede 43 kg på børnehave klasse 

så min frygt er mine bætn har

mine trælse gener ! 

Men men men ! Idsg er milas 3 år og en lang slank dreng ���� 

Anmeld Citér

21. juni 2016

lineog4

Jeg var tynd som en pind som barn, sensuel buttet nu efter 4 børn. 

Min mellemste var en kæmpe som i kæmpe både ved fødslen og de to første (måske endda nok 3) år. Han er stadig firkantet på den måde at benene bare er mere lige op og ned, fødderne brede, hovedet stort osv. Men der er intet fedt på ham, men han er ikke et siv. 

Min datter var også buttet som lille og er nu et ranglet siv på næsten 170 cm

og min yngste er en lille spirrevip. 

Har selv været bekymret for den mellemste, men fik at vide det først var efter 3 års alderen man begyndte at vurdere i forhold il tyk.

Anmeld Citér

21. juni 2016

B&J

Jeg vejede 150kg da jeg fik min søn og han var bare en lille purk og det var jeg også da jeg var lille men, men en hård barndom og lærte at spise forkert ja så blev jeg stor. 

Vores søn vejede alt for lidt men nu er han 6 år og har en delle tro mig jeg er glad for den delle fordi han var så tynd og jeg ved han bliver en høj dreng så det må godt være lidt at tage af også. Små babyer må gerne være runde fordi de vokset alt for hurtigt 

og nu Får min søn Self  lov til spise usundt men jeg tænker også over han altid skal have grønt på sin tallerken. Og hvad vi ellers putter i munden 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Rauw

Min søn var en lille prop som baby og op til de tre år. Og så skød han altså gevaldigt i vejret og nu er han næsten 6 år, og vi kæmper en brag kamp for at få ham op i vægt. Han er lige på grænsen til undervægtig og kan æde og æde uden at ta på. Både mig og hans far kæmper så begge med det modsatte  Jeg er selv småt bygget med spinkle knogler men vejer kronisk 10 kg for meget og har altid gjort det og hans far er bare en kraftig gut fra naturens side. Synes ik du skal bekymre dig unødigt. Snak med sp om dine tanker så hun kan berolige dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.