hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
12 svar
9 synes godt om
21. juni 2016

Baby2017

Hejsa

Jeg testede meget svagt positivt i lørdags og siden er testene kun blevet finere og finere.

Jeg har i dag været nede ved lægen og ved receptionisten fik jeg taget en gt. Og den var self. Også positiv. Ingen tvivl

Jeg fik booket en tid til første lægeundersøgelse omkring uge 9-10 som ligger i slut juli.

Jeg føler mig bare slet ikke klædt på og jeg føler mig så nervøs.

Det er åbenbart ikke kotyme at man snakker med lægen når man har en positiv test og heller ikke at der er scanning eller lign. Før uge 12.

Jeg er så bange fordi min søster har haft sa op mod ti gange og mistede begge øggestokke under en fejlet graviditet.

Det har jeg forklaret og tudede i mobilen fordi der er så mange følelser og hormonerne raser, men de skal stadig bare have en positiv test og så booke denne tid.

Jeg synes der er lang tid til d. 27 juli og så kan jeg ikke engang få et lille glimt af spirren

Hvordan hvor der for jer da i kontaktede lægen første gang?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

FrkC

Jeg ville bestille en privat scanning omkring uge 7-8 hvis jeg var nervøs :) Vi var til 2 tidlige scanninger, men det var via klinikken hvor vi var i fertilitetsbehandling .. 

Træk vejret dybt og prøv at slappe af :) Stort tillykke med graviditeten .. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Diosa85

marie1992 skriver:

Hejsa

Jeg testede meget svagt positivt i lørdags og siden er testene kun blevet finere og finere.

Jeg har i dag været nede ved lægen og ved receptionisten fik jeg taget en gt. Og den var self. Også positiv. Ingen tvivl

Jeg fik booket en tid til første lægeundersøgelse omkring uge 9-10 som ligger i slut juli.

Det er åbenbart ikke kotyme at man snakker med lægen når man har en positiv test og heller ikke at der er scanning eller lign. Før uge 12.

Jeg er så bange fordi min søster har haft sa op mod ti gange og mistede begge øggestokke under en fejlet graviditet.

Det har jeg forklaret og tudede i mobilen fordi der er så mange følelser og hormonerne raser, men de skal stadig bare have en positiv test og så booke denne tid.

Jeg synes der er lang tid til d. 27 juli og så kan jeg ikke engang få et lille glimt af spirren

Det er helt normal procedure. Og ventetiden er lang. Men du kan selv betale for en tryghedsscanning på en privat klinik. Det koster 500 kr.

tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

21. juni 2016

Flødebollen

marie1992 skriver:

Hejsa

Det er sådan systemet er skruet sammen. HVIS noget skulle gå galt, kan du intet gøre på dette stadie. Lægen scanner dig ikke, fordi det ingenting ændrer. Lægesamtalen du skal til er rigtig meget papirarbejde. Du har altid mulighed for st tilkøbe dig en tryghedsscanning / Google det evt. Mht. St være klædt på. Det er ingen. Kan anbefale dig at bruge siden her, hvis du har spørgsmål. Ellers Google/køb graviditets bøger. 

Det hele er meget nyt.. Og det er altså vilkårene

og med mindre der er noget der indikerer, at du skulle fejle noget jvf din søsters historik, skal du ikke forvente scanning før uge 12. 

Og fordi man er søskende, betyder det ikke, man nødvendigvis er mere/mindre udsat. Vi har kæmpet i 5 år. Min søster blev gravid med det samme. Men selvfølgelig sidder hendes historik i dig. Det er dog kun primært dig selv, der kan styre den angst. Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

21. juni 2016

Baby2017

Mange tak i to. Har ikke helt vænnet mig til at folk kan sige tillykke

Vidste ikke man kan bestille scanning selv sådan lige.. Den tror jeg ville være en god ide

Anmeld Citér

21. juni 2016

Baby2017

Flødebollen skriver:

Det er sådan systemet er skruet sammen. HVIS noget skulle gå galt, kan du intet gøre på dette stadie. Lægen scanner dig ikke, fordi det ingenting ændrer. Lægesamtalen du skal til er rigtig meget papirarbejde. Du har altid mulighed for st tilkøbe dig en tryghedsscanning / Google det evt. Mht. St være klædt på. Det er ingen. Kan anbefale dig at bruge siden her, hvis du har spørgsmål. Ellers Google/køb graviditets bøger. 

Det hele er meget nyt.. Og det er altså vilkårene

og med mindre der er noget der indikerer, at du skulle fejle noget jvf din søsters historik, skal du ikke forvente scanning før uge 12. 

Og fordi man er søskende, betyder det ikke, man nødvendigvis er mere/mindre udsat. Vi har kæmpet i 5 år. Min søster blev gravid med det samme. Men selvfølgelig sidder hendes historik i dig. Det er dog kun primært dig selv, der kan styre den angst. Held og lykke med det hele

tak. Tror jeg vil låne en bog om graviditet. 

Jeg tror nu heller ikke at min søsters problemer er noget der ligger i generne eller lign. Men når der har været så tæt inde på livet. Så sætter det sine spor

Anmeld Citér

21. juni 2016

Flødebollen

marie1992 skriver:

tak. Tror jeg vil låne en bog om graviditet. 

Jeg tror nu heller ikke at min søsters problemer er noget der ligger i generne eller lign. Men når der har været så tæt inde på livet. Så sætter det sine spor

Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

god ide med bøger. De kan hvert fald give dig følelsen af at være mere 'klædt på'

Anmeld Citér

21. juni 2016

MissTas

marie1992 skriver:

Hejsa

Sådan er det for alle der kontakter lægen med mindre der er noget helt specielt inde over som at man fx selv har mistet mange gange, kronisk sygdom, medicin eller andet. Ellers er det sådan som du skriver for alle. Men du kan jo betale dig fra en tidlig scanning på en privat klinik hvis du gerne vil ha lidt tryghed  tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

21. juni 2016

Sedigfor

Hvis du er nervøs, er eneste udvej en privat scanning. Ved min læge får man ikke engang taget en test.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
marie1992 skriver:

Hejsa

Tillykke  med graviditeten! Lægen kan alligevel ikke stille noget op. Naturen går sin gang om det ender i en baby eller ej. Jeg kan sagtens forstå at du er nervøs, men sandsynligheden for at du ender med en dejlig, sund baby er trods alt overvældende fra uge 8 kan du evt. Betale dig til en tryghedsscanning for at se hjerteblink. Det koster ikke alverden. Når der først er konstateret hjerteblink er der meget lille chance for at du mister.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.