Barnepige når man er enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. juni 2016

NillerM

Hejsa

Håber i kan hjælpe med at besvare nogle spørgsmål jeg ikke rigtig har kunne finde svar på nettet.

Jeg er ved at gå fra min kæreste og vi har en søn på 2. Han har udmeldt at han kun vil have vores søn hver 14 dag indtil videre. her kommer så mit problem, jeg arbejder om natten og kan derfor ikke få passet min søn i daginstitution. Men kan/må man have en barnepige boende om natten og stadig få de enlige ydelser der tilbydes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
NillerM skriver:

Hejsa

Håber i kan hjælpe med at besvare nogle spørgsmål jeg ikke rigtig har kunne finde svar på nettet.

Jeg er ved at gå fra min kæreste og vi har en søn på 2. Han har udmeldt at han kun vil have vores søn hver 14 dag indtil videre. her kommer så mit problem, jeg arbejder om natten og kan derfor ikke få passet min søn i daginstitution. Men kan/må man have en barnepige boende om natten og stadig få de enlige ydelser der tilbydes?

Det vil jeg mene. Han/hun flytter jo ikke ind og bidrager ikke til husholdningen. Du betaler istedet personen for deres arbejde og det er jeg ret sikker på er ok.

Anmeld Citér

20. juni 2016

Diosa85

Som solskinsliv siger så tror jeg godt man må. Men samtidig tror jeg også det er lidt af en gråzone. 

Men ville da ringe til udbetaling Danmark og spørger

Anmeld Citér

20. juni 2016

An&Jo

nu ved jeg ikke hvor du bor, men Aalborg kommune tilbyder faktisk natpasning til de forældre der arbejder skiftehold eller natarbejde.. Så du kunne jo undersøge om din kommune tilbyder det samme medmindre du bor langt ude på landet..

Anmeld Citér

20. juni 2016

Xolia

NillerM skriver:

Hejsa

Hvis det er nærmeste familie (forældre, søskende) som Gør det gratis så ja, andre mod betaling også ja. Du må f.eks gerne have aupair. 

Ellers kontakt udbetaling Danmark da hver sag har sin krølle.

Hilsen Xolia, kunderådgiver hos Udbetaling Danmark, familieydelser

Anmeld Citér

21. juni 2016

Sedigfor

Tjek om din kommune ikke tilbyder natpassning. I min kommune gør de. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.