Spørgsmål til Sosu'er som arbejder med demens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
7 svar
2 synes godt om
20. juni 2016

MyLove E

Hej. Mine morfar er desværre blevet dement

Han kan kun være alene i Max en time, mens min mormor handler. Skal hun ellers noget skal han "passes". Han har i et stykke tid, været i aflastning 3-4 timer 2 gange om ugen. 

Nu har hun så fået en aflastnings plads til ham hver 3 tredje uge. Han var af sted første gang i fredags. Han blev hentet fra dags aflastnings stedet og så kørte direkte til døgns stedet!.

Han skulle først hjem onsdag, men lørdag eftermiddag gik han der fra. De fik fat i ham og ringe hjem så han blev hentet. I dag prøvede de så igen og på samme måde at han blev hentet det andet sted fra!

Han er sådan at siger man at han skal noget et døgn før eller bare få timer før bliver han forvirret og kan ikke finde ud af noget!  

Men synes i ikke det er forkert at han ikke bliver hentet hjemme??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

debattør-34806

Det kan være rigtig svært at svare på. Hvordan reagerer han når han bliver hentet hjemmefra og skal i dagcenter? Hvis for at det skal kunne lade sig hører at han hentes hjemme fra skal fra hjem til dag Center og fra dag Center til hjem og så fra hjem til aflastning på samme døgn, Ja så virker det umidbart mere skånsomt at han hentes på dagcenter. Hvis han ikke reager  forvirre, bange eller vred når han hentes fra dag Center og tages til aflastning, så tror jeg den bedste løsning er den.

Anmeld Citér

20. juni 2016

Augustmama

Puha. Demente alt efter hvor syge de er og hvordan de reagere ude. forstår slet ikke det der frem og tilbage hele tiden.. For mig lyder det mere som om at han er hårdt ramt af sin sygdom og har bedst af at komme på et demens plejehjem. 

Ligeså meget for din mormors skyld! Det er dælme hårdt for pårørende og passe og pleje pårørende med demens... 

Har i tænkt den tanke? At i måske skulle overveje en plejecenter plads til ham? Og mormor så kan besøge ham der? 

Anmeld Citér

20. juni 2016

MyLove E

Augustmama skriver:

Puha. Demente alt efter hvor syge de er og hvordan de reagere ude. forstår slet ikke det der frem og tilbage hele tiden.. For mig lyder det mere som om at han er hårdt ramt af sin sygdom og har bedst af at komme på et demens plejehjem. 

Ligeså meget for din mormors skyld! Det er dælme hårdt for pårørende og passe og pleje pårørende med demens... 

Har i tænkt den tanke? At i måske skulle overveje en plejecenter plads til ham? Og mormor så kan besøge ham der? 

Det er det de er i gang med at han skal sluses ind på plejehjemmet. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

MyLove E

debattør-34806 skriver:

Det kan være rigtig svært at svare på. Hvordan reagerer han når han bliver hentet hjemmefra og skal i dagcenter? Hvis for at det skal kunne lade sig hører at han hentes hjemme fra skal fra hjem til dag Center og fra dag Center til hjem og så fra hjem til aflastning på samme døgn, Ja så virker det umidbart mere skånsomt at han hentes på dagcenter. Hvis han ikke reager  forvirre, bange eller vred når han hentes fra dag Center og tages til aflastning, så tror jeg den bedste løsning er den.

Ved ikke hvordan han reagerer mere når gang skal i dagcenter. Men i starten var en ked og vred når han skulle afsted! 

Men det er nok rigtigt det som bliver gjort, synes bare det lyder lidt vildt i mine øre

Anmeld Citér

20. juni 2016

Fam. Madsen

Jeg har arbejdet på et demens afsnit i 7år. 

og den måde de gøre det på. med og hente ham fra dagcenteret og derefter køre ud på aflastnings stuen, er den mest skånesommeset måde de kan gøre det på.

Derefter kan jeg ikke forstå de ringer til din mormor fordi han forlader afd. det er helt normalt at der kan for komme. især i starten indtil de lære stedets lyde og personale at genkende.

Men alt held og lykke med din mormor og morfor. det er sværes for de pårørende denne sygdom  

Anmeld Citér

20. juni 2016

MyLove E

Fam. Madsen skriver:

Jeg har arbejdet på et demens afsnit i 7år. 

og den måde de gøre det på. med og hente ham fra dagcenteret og derefter køre ud på aflastnings stuen, er den mest skånesommeset måde de kan gøre det på.

Derefter kan jeg ikke forstå de ringer til din mormor fordi han forlader afd. det er helt normalt at der kan for komme. især i starten indtil de lære stedets lyde og personale at genkende.

Men alt held og lykke med din mormor og morfor. det er sværes for de pårørende denne sygdom  

Fordi han blev ved med at sige han ikke ville være der og hvis ikke de ringede efter en taxa så gik han og det gjorde han så. Min  moster startede med at besøge ham og sige at han snart skulle hjem men at mormor ikkevidde var hjemme så han skulle lige blive der lidt. Han blev så 2-3 timer mere.

Anmeld Citér

20. juni 2016

moar34

Hej. Jeg arbejder på et demens afsnit. Jeg vil også sige at der mest skånsomme for ham er at han bliver hentet på dag centret og kørt hen til aflastningen. At han ikke kan overskue at få beskeder flere timer før er normalt for en demensramt. Derfor er det bedst at beskeden bliver givet lige før. Jeg tænker at måske vil kunne have glæde af en kaldende hvor alle aftaler står skrevet i. Så kan han måske også selv følge med i hvad der skal ske den pågældende dag?  At han går fra afdelingen er jo ikke godt, men personalet må jo ikke tilbage holde ham da han jo ikke er umyndig gjort. Og der tænker jeg at de vel har forsøgt med alle pædagogisk metoder at få ham til at blive. 

Det må Være hårdt for din mormor. Og ja for alle jer pårørende når den man elsker forandre sig på den måde. Kæmpe knus 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.