Hej :-)
Jeg fuldammer min søn på 10 uger og han trives fint, synes jeg. Tisser godt, spiser godt - sover godt om natten (men ikke så godt om dagen).
Han har haft ca 2-3 dage mellem afføringer, hvilket jeg godt ved er normalt (han er vores tredje barn). Men de sidste tre dage er der kommet en mindre portion hver dag, og det er ikke så udflydende som det plejer, men sådan mere fast i det. Stadig lindt, men ikke udflydende. Er det også normalt? Hver gang det er kommet har vi tænkt at det var en slags forbrænder inden den rigtige afføring kom, men her 5 dage efter sidste "rigtige" portion, er det stadig ikke kommet. Så vi går lidt og venter på at han "eksploderer" i afføring. Han prutter enormt meget og er urolig og skriger ind i mellem når prutterne kommer, så vi tænker det er fordi han varmer op til en ordentlig omgang... Men kan vi gøre noget for at hjælpe afføringen på vej, ud over de normale maveøvelser?
På forhånd tak for hjælpen 
Venlig hilsen Anne Kirstine
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med sønnen.
Det du beskriver omkring hans afføring lyder helt normalt.
Bryst ernærede børn kan ofte have op til en uges pause mellem afføringer, når de er nogle måneder gamle.Farevn kan variere fra skriggul, til grøn.
Modermælk er så godt optageligt at der ikke er mange affaldstoffer tilbage som skal ud med afføringen.
Så længe afføringen er lind er der ingen problemer udover dem som han synes at have. med mange prutter og sikkert lidt rød når han presser.
Det er fint at lave de sædvanlige maveøvelser, med massage rundt om navlen i urets retning.
Når han ligger på ryggen, læg flade hænder under hans rumpe og ryst ham lidt frem og tilbage,det giver gode tarmbevægelser.
Når han sidder i favn, sæt ham godt ud med benene og ryst ham lidt det er også godt for tarmene.
Hvis han ligger og presser på puslebordet og der ikke kommer noget,og I synes han er generet. I kan med en vatpind smurt med vaseline, eller fingeren,forsigtigt og blidt smøre lidt omkring hans endetarm. det kan stimulere til en tømning.
Håber dette kan inspirere,Held og lykke med ham fortsat .
God sommer.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk