Rejse til Colombia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
9 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juni 2016

Kiwikage90

Jeg står i den heldige situation, at min mand og jeg er blevet inviteret til Colombia til januar i 10 dage.
Årsagen er, at min mands kusine skal giftes. Hele min mands familie skal med og det vil jeg naturligvis også gerne!

Mit dilemma er, at jeg har termin d.17 november, og baby vil dermed ikke været ret gammel når vi skal rejse. Jeg har læst flere steder, at mange faktisk synes det er en del nemmere, at rejse med børn mellem 0-6 år, da man kan amme under op og ned flyvningen, samt at de sover en del.

MEN jeg kan ikke finde ud af, hvad der er af risiko for sygdom for baby. Sundhedsstyrelsen skriver, at det er gravide og kvinder der påtænker at blive gravide, som skal undlade at rejse til Sydamerika. Men hvad med når barnet er født? Dette kan jeg ikke rigtig få svar på. Dog har WHO meldt ud, at det ikke er så farligt, som hidtil antaget. 

Min egen mor synes ikke det er en god ide, svigermor synes ikke det er et problem. Jeg selv er i syv sind, og min mand + familie, vil naturligvis gerne snart bestille billetter.

(Hvis jeg tager af sted, bliver det selvfølgelig med afbestillings forsikring, da jeg jo ikke aner om jeg får et "nemt" barn eller et med kolik eller lign.) 

Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

Bak

Kiwikage90 skriver:

Jeg står i den heldige situation, at min mand og jeg er blevet inviteret til Colombia til januar i 10 dage.
Årsagen er, at min mands kusine skal giftes. Hele min mands familie skal med og det vil jeg naturligvis også gerne!

Mit dilemma er, at jeg har termin d.17 november, og baby vil dermed ikke været ret gammel når vi skal rejse. Jeg har læst flere steder, at mange faktisk synes det er en del nemmere, at rejse med børn mellem 0-6 år, da man kan amme under op og ned flyvningen, samt at de sover en del.

MEN jeg kan ikke finde ud af, hvad der er af risiko for sygdom for baby. Sundhedsstyrelsen skriver, at det er gravide og kvinder der påtænker at blive gravide, som skal undlade at rejse til Sydamerika. Men hvad med når barnet er født? Dette kan jeg ikke rigtig få svar på. Dog har WHO meldt ud, at det ikke er så farligt, som hidtil antaget. 

Min egen mor synes ikke det er en god ide, svigermor synes ikke det er et problem. Jeg selv er i syv sind, og min mand + familie, vil naturligvis gerne snart bestille billetter.

(Hvis jeg tager af sted, bliver det selvfølgelig med afbestillings forsikring, da jeg jo ikke aner om jeg får et "nemt" barn eller et med kolik eller lign.) 

Hvad ville I gøre?

Jeg ville tage afsted. Der er så vidt jeg ved ikke problemer med at tage til Columbia. Tjek dog lige om der er noget med vaccinationer...

Iøvrigt dækker de fleste afbestillingsforsikringer kun ved sygdom - og tvivler på, at kolik fx er en sygdom i den forstand Bare lige så du ikke tror du er dækket af forsikringen hvis du får en baby med kolik... 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Kiwikage90

Bak skriver:

Jeg ville tage afsted. Der er så vidt jeg ved ikke problemer med at tage til Columbia. Tjek dog lige om der er noget med vaccinationer...

Iøvrigt dækker de fleste afbestillingsforsikringer kun ved sygdom - og tvivler på, at kolik fx er en sygdom i den forstand Bare lige så du ikke tror du er dækket af forsikringen hvis du får en baby med kolik... 

Tak for svar - det er ingen hemmelighed, at jeg jo håber på, at I alle vil sige "TAG AFSTED!"  

Ja, må lige undersøge vaccinationer!

Nej, det er jo lige det - må lede efter en forsikring der er meget fleksibel 

Anmeld Citér

20. juni 2016

sol_og_sommer_<3

Kiwikage90 skriver:

Hvad ville I gøre?

Sygdommen er farlig for skrøbelige, syge mennesker som i forvejen er svækkede, samt for ufødte børn, fordi fostrets udvikling bliver forstyrret, hvilket kan give misdannelser. Men når barnet først er født tror jeg ikke det er noget problem 

Hvis det var mig ville jeg dog blive hjemme hvis det viser sig at barnet er syg og dermed svækket efter fødslen  

jeg er ikke klar over om der findes en vaccine endnu, men de er i hvert fald i gang med at udvikle en 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville tage afsted (med forbehold for ændringer i tilfælde af sygdom) hvis lægen siger god for det 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Jeg ville ikke tage afsted med så lille et væsen. Jeg ville nok prioritere at baby blev til et barn som havde fulgt et vaccine program og ellers blevet mere modstands dygtig overfor almene virusser. Men jeg tror også at jeg er af den type der går med livrem og seler når det angår sådan noget. Jeg ville personligt ikke tage så langt væk før end den yngste var knap skolealder af helbreds mæssige årsager men også af hensyn til at barnet her kan kommunikere mere eksakt ift. at sige til/fra overfor fremmede udtryk/mennesker/situationer.

Og ja bare kald mig Forsigtig-Per og Pyldrerøv - men når det kommer til mine børn tager jeg gerne det mærkat på mig

Anmeld Citér

21. juni 2016

Patriark

Kiwikage90 skriver:

Hvad ville I gøre?

Jeg ville ikke tage et spædbarn med på interkontinentale rejser. Og ikke kun pga. risikoen for sygdom.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Babilooo

Der er lige skudt en dansker på klods hold i Medelin. Han er nr. 33. drabsoffer på en måned i den by.... Og den 3. Udlændinge.

Jeg ville ikke sætte mine fødder i et fly til Colombia... 

Anmeld Citér

21. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg skulle heller ikke nyde noget af en tur dertil. Især ikke med et spædbarn. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

lineog4

Kiwikage90 skriver:

Hvad ville I gøre?

Jeg plejer at være en af dem der skriver: tag afsted det er ikke svært med en baby. Men lige her vil jeg nu alligevel være sortseer.

for det første er dit barn måske først født 14 dage over termin, og er kun lige lidt over en måned gammel, dvs. Du er også kun en måned gammel som mor, måske er amningen et helvede med brystbetændelse, baby tager ikke nok på osv. Alene af den grund ille jeg kun kæbe de flybilletter hvis jeg også var parat til at acceptere jeg aldrig kom til at bruge dem og af grunde forsikringen ikke dækker. 

Derudover var jeg lige inde og se på vaccinationer til Columbia, der anbefales difteri og hepatitis og malaria piller hvis man er i områder under 1200 meter - risikoen for malaria eller hepatitis gjorde jeg ikke tog afsted med så lille en størrelse - begge ting er dødelige for sådan en lille en.

derudover er det en 12 timers flyvetur - ja man kan amme (hvis amningen fungerer) baby op og ned, men hvad så resten af den tid, ikke alle nyfødte sover, skider og spiser. En af mine skulle gåes med op og ned af gulvet da hun var helt lille, en anden skreg konstant (fordi han ikke fik nok at spise), jeg havde kæmpe sår på brysterne og græd konstant, det var færst da han var 3-4 uger og han fik flaske jeg fik tid uden gråd og ikke mindst søvn.

nu har jeg prøvet 4 børn og jeg ville aldrig arrangere noget de første 3 mnd som ikke kan aflyses med mindre det var strengt nødvendigt - vi afholdt fx konformation da min datter var 5 uger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.