Vi stod i jeres situation for præcis et år siden og jeg kan så tydeligt huske min modvilje mod hele lægetjekket. Jeg følte det også som et slags nederlag, og som om jeg var en tumpe der ikke vidste 
 hvordan man blir gravid. Så syntes jeg også det var svært at tale med lægen om noget så følsomt, for hun spurgte jo ikke ind til hvordan det fik mig til at føle som kvinde, at jeg ikke blev gravid, hun talte kun om de tekniske detaljer: er din menstruation regelmæssig, har du været gravid før, hvornår på måneden jeg skulle have taget tjek blodprøver osv osv.
Men det gik rigtig stærkt fra den første aftale hos vores egen læge, til vi sad på fertilitetsklinikken og fik at vide, at der er absolut intet galt med nogen af os, vi er simpelthen uforklarligt barnløse. nej hvor den titel irriterede mig i lang tid! Nu er jeg glad for den og håber på en eller anden måde, at det hele kan vende og vi pludselig sprøjter unger ud.
Det jeg ville sige tíl jer herinde, er bare, at jeres følelser og tanker omkring processen er helt normale og vi er mange der forstår jer! Når/hvis I bliver klar til det, er I meget velkomne inde i barnløshedsbehandlingsforummet, der kan man få svar på stort set alt og pigerne derinde er enormt gode til at bevare et positivt sind 

Rigtig meget held og lykke med jeres udredninger

Anmeld