tid ved lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. september 2009

lotte32

Så fik jeg endelig taget mig sammen og fik bestilt tid til en snak med lægen om den udeblivende graviditet, har det nu bare lidt underligt med det, er faktisk lidt nervøs, vi har snart prøvet et år, og er vel egentlig mest nervøs for at lægen finder ud af at vi ikke kan få børn ( er der andre her der har haft det på samme måde?? er både glad for at vi endelig skal til læge, men samtidig bange og frustreret.. øvøv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Riksen

Hejsa!

Jeg står i den samme situation som dig, og jeg har det på præcis samme måde.
Min kæreste og jeg har også været igang i et år, og jeg talte med min læge for en måned siden. Han syntes vi skulle give det til året ud, og prøve at lade være med at stresse (lettere sagt end gjort). Meen... min kæreste er nu ved at få testet sin sæd, og så tager vi den derfra.

Det er en meget underlig følelse at skulle tale med lægen om udebleven graviditet. På den ene side vil man gerne have hjælp, hvis der skulle være problemer, men på den anden side er det at gå til lægen en form for nederlag, hvis du forstår? Sådan har jeg det i hvert fald.

Hilsen Rikke

Anmeld

29. september 2009

lotte32

ja, det er præcis sådan jeg har det, det er rart at der er hjælp at få, men svært at acceptere at man "ikke bare" kan blive gravid selv ( syntes alle andre omkring os får børn på stribe, det er, som du skriver, lidt et nederlag at vi ikke selv kan... jeg er osse bange for at få af vide at der ikke er nogen mulighed for at vi kan få børn... men må vel bare prøve at slappe af og håbe at det lykkes

Anmeld

29. september 2009

oo

Vi stod i jeres situation for præcis et år siden og jeg kan så tydeligt huske min modvilje mod hele lægetjekket. Jeg følte det også som et slags nederlag, og som om jeg var en tumpe der ikke vidste hvordan man blir gravid. Så syntes jeg også det var svært at tale med lægen om noget så følsomt, for hun spurgte jo ikke ind til hvordan det fik mig til at føle som kvinde, at jeg ikke blev gravid, hun talte kun om de tekniske detaljer: er din menstruation regelmæssig, har du været gravid før, hvornår på måneden jeg skulle have taget tjek blodprøver osv osv.
Men det gik rigtig stærkt fra den første aftale hos vores egen læge, til vi sad på fertilitetsklinikken og fik at vide, at der er absolut intet galt med nogen af os, vi er simpelthen uforklarligt barnløse. nej hvor den titel irriterede mig i lang tid! Nu er jeg glad for den og håber på en eller anden måde, at det hele kan vende og vi pludselig sprøjter unger ud.
Det jeg ville sige tíl jer herinde, er bare, at jeres følelser og tanker omkring processen er helt normale og vi er mange der forstår jer! Når/hvis I bliver klar til det, er I meget velkomne inde i barnløshedsbehandlingsforummet, der kan man få svar på stort set alt og pigerne derinde er enormt gode til at bevare et positivt sind

Rigtig meget held og lykke med jeres udredninger

Anmeld

29. september 2009

Miaka

Kæresten og jeg var til lægecheck i torsdags. Det er nu også ved at være et år siden vi begyndte. Men jeg så det ikke som et nederlag at komme til lægen. Jeg så det som en begyndelse, og en forhåbentligt lettelse for os begge. Selvfølgelig er jeg nervøs for om de siger jeg ikke kan blive det eller sådan noget. Men det ville være en lettelse at få at vide at jeg GODT kan. Fordi lige nu lever jeg i en verden hvor jeg hverken ved det ene og det andet, og det er det der går mig allemest på. Hende jeg var inde hos var også vildt flink! Hun tog to prøver på mig, og kæresten skal ind med en sædprøve torsdag i næste uge. (hvilket egentligt også er den dag jeg har testdag). Så det bliver spændende. Også kan vi få svar på om vi fungere godt nok ca 1 uge efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.