Hvad pokker er dette????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.209 visninger
11 svar
2 synes godt om
19. juni 2016

Misser1989

Hej, opdagede for ca 5 dage siden to små røde prikker på min søns arm, nogle dage senere kom der en mere på ryggen, igår en under øjet og nu i armhulen. De vokser, er hårde og især den på ryggen føles tør i midten. 

Han er på ingen måde syg, har sådan set haft alle børnesygdommene, har simpelthen ingen ide om hvad det kan være? 

Lillebror har ingen. Ringer til lægen i morgen, men ville lige høre om i havde nogle gode bud på hvad det kan være? 

De er mellem 0,5-1 cm i diameter 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

Diosa85

Misser1989 skriver:

Hej, opdagede for ca 5 dage siden to små røde prikker på min søns arm, nogle dage senere kom der en mere på ryggen, igår en under øjet og nu i armhulen. De vokser, er hårde og især den på ryggen føles tør i midten. 

Han er på ingen måde syg, har sådan set haft alle børnesygdommene, har simpelthen ingen ide om hvad det kan være? 

Lillebror har ingen. Ringer til lægen i morgen, men ville lige høre om i havde nogle gode bud på hvad det kan være? 

Det ligner vandvorter. Prøv og Google det

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mutti84

Synes det ligner starten på skoldkopper... det kan man godt få flere gange, hvis 1. Gang f.eks. ikke var slem... 

Anmeld Citér

19. juni 2016

CBbaby

I følge min erfaring er de lidt for store til at være vandvorter. Vandvorter plejer også at have en "hvid/gul kerne" det kan jeg ikke se, på dine billeder.

Men du må til lægen med ham. Det ligner vorter af en art. :-) 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Diosa85

CBbaby skriver:

I følge min erfaring er de lidt for store til at være vandvorter. Vandvorter plejer også at have en "hvid/gul kerne" det kan jeg ikke se, på dine billeder.

Men du må til lægen med ham. Det ligner vorter af en art. :-) 

Min søn har vandvorter og de er ikke hvid/gule. De ligner dem på billederne her

Anmeld Citér

19. juni 2016

CBbaby

Min søn har vandvorter og de er ikke hvid/gule. De ligner dem på billederne her

Mærkeligt. Vi har haft vandvorter i familien. Som i slemme udbrud i mange måneder. Vi har været kontinuerligt til lægen, og der understregede hun, at vandvorter nemlig har har det hvide/gule i og det er deres særtræk :-)

Men betyder jo ikke, at de ikke eksisterer uden det hvid/gule :-) 

men har lige hapset dette fra sygebørn.dk 

"Vandvorterne ses som små (1-5 millimeter) perlemorshvide knopper i enkelte tilfælde kan knoppen bliver op til 15 millimeter. Centrum af knoppen er tit trykket indad. Vandvorten indeholder en sej masse, der ligner et sagogryn. Vandvorter ligner således ikke de vorter, barnet kan få på hænder eller fødder. Knopperne ses typisk på brystkassen, arme og ben."

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

Misser1989 skriver:

Vandvorter eller svamp..

Anmeld Citér

19. juni 2016

Diosa85

CBbaby skriver:

Mærkeligt. Vi har haft vandvorter i familien. Som i slemme udbrud i mange måneder. Vi har været kontinuerligt til lægen, og der understregede hun, at vandvorter nemlig har har det hvide/gule i og det er deres særtræk :-)

Men betyder jo ikke, at de ikke eksisterer uden det hvid/gule :-) 

men har lige hapset dette fra sygebørn.dk 

"Vandvorterne ses som små (1-5 millimeter) perlemorshvide knopper i enkelte tilfælde kan knoppen bliver op til 15 millimeter. Centrum af knoppen er tit trykket indad. Vandvorten indeholder en sej masse, der ligner et sagogryn. Vandvorter ligner således ikke de vorter, barnet kan få på hænder eller fødder. Knopperne ses typisk på brystkassen, arme og ben."

Jep. Men ikke desto mindre har min dreng dem. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg synes det ligner et bid, enten loppebid eller mygesik

Anmeld Citér

19. juni 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Ligner klart myggestik 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.