P pille stop - Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
10 svar
6 synes godt om
19. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej tøser, 

Jeg stoppede med mine piller, og fik derefter normal mens. som jeg skulle. 
Jeg har altid haft regelmæssig og kraftig mens. også inden jeg startede med pillerne i sin tid, men cyklus var altid 28 dage. 
min første mens. efter stoppet var en uge forsinket, så troede enlig ikke den ville komme, da jeg har hørt den godt kan udeblive efter p pille stop.

Nu skal jeg så have mens. for anden gang efter stoppet, normalt skulle jeg havde haft den sidste lørdag, men den kunne jo godt være en uge forsinket som sidst, men den er ikke kommet. tog en test i tirsdag (2 to efter udebliven mens.) Men den var negativ. 

Min kæreste og jeg beskytter os ikke, og har haft mange symptomer efter mit p pille stop. kvalme, hovedpine, vildt sulten uden appetit, ondt i maven (mens. artige smerter)
De sidste 2 dage, har jeg kastede op om morgen.  

Hvad skal jeg gøre? 

Søge læge, fordi jeg ikke har fået min mens. ?
Eller er den normalt den udebliver? selvom jeg fik den sidste gang.
Skal jeg bare tage en ny test? Hvad hvis den er negativ? 

Mange tak for hjælpen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej tøser, 

Jeg stoppede med mine piller, og fik derefter normal mens. som jeg skulle. 
Jeg har altid haft regelmæssig og kraftig mens. også inden jeg startede med pillerne i sin tid, men cyklus var altid 28 dage. 
min første mens. efter stoppet var en uge forsinket, så troede enlig ikke den ville komme, da jeg har hørt den godt kan udeblive efter p pille stop.

Nu skal jeg så have mens. for anden gang efter stoppet, normalt skulle jeg havde haft den sidste lørdag, men den kunne jo godt være en uge forsinket som sidst, men den er ikke kommet. tog en test i tirsdag (2 to efter udebliven mens.) Men den var negativ. 

Min kæreste og jeg beskytter os ikke, og har haft mange symptomer efter mit p pille stop. kvalme, hovedpine, vildt sulten uden appetit, ondt i maven (mens. artige smerter)
De sidste 2 dage, har jeg kastede op om morgen.  

Hvad skal jeg gøre? 

Søge læge, fordi jeg ikke har fået min mens. ?
Eller er den normalt den udebliver? selvom jeg fik den sidste gang.
Skal jeg bare tage en ny test? Hvad hvis den er negativ? 

Mange tak for hjælpen.

Det er meget almindeligt at mens er ureglmæssig efter P pille stop.. Også flere måneder efter.. Ville afvente og se om mens ikke kommer og så ta en test igen hvis du sidst tog en i tirsdags.. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

Okay, tak for svar :-)

men er det ikke underligt hvis den udebliver, når jeg har haft mens i sidste cyklus efter pille stop ? Eller det er normalt :-)

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Okay, tak for svar :-)

men er det ikke underligt hvis den udebliver, når jeg har haft mens i sidste cyklus efter pille stop ? Eller det er normalt :-)

Det er ikke unormalt.. Kan sagtens lade sig gøre. P piller kan være op til et år om at være ude af kroppen og dermed kan cyklus også være ureglmæssig lige så længe har du testet siden tirsdag?

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Det er ikke unormalt.. Kan sagtens lade sig gøre. P piller kan være op til et år om at være ude af kroppen og dermed kan cyklus også være ureglmæssig lige så længe har du testet siden tirsdag?

Nej, det har jeg ikke. Jeg har haft de vildeste bivirkninger efter stoppet, så tænker ikke jeg er gravid. Men så efter min mens er 8 dage forsinket, har jeg tænkt at jeg er meget mere træt end hidtil, og ufattelig sur, og tisser meget mere. 

Okay, synes bare det er vildt hvis den udebliver, har aldrig prøvet at den ikke kommer. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Nej, det har jeg ikke. Jeg har haft de vildeste bivirkninger efter stoppet, så tænker ikke jeg er gravid. Men så efter min mens er 8 dage forsinket, har jeg tænkt at jeg er meget mere træt end hidtil, og ufattelig sur, og tisser meget mere. 

Okay, synes bare det er vildt hvis den udebliver, har aldrig prøvet at den ikke kommer. 

Prøv og ta en test mere og se ellers prøv at slappe af og ta en dag af gangen.. Der er flere herinde som har lavet tråde lign din hvor de er gået 42,67,149 dage over tid.. Så det er altså muligt så tænker at hvis du tester negativt, så skal mens nok komme før eller siden 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Prøv og ta en test mere og se ellers prøv at slappe af og ta en dag af gangen.. Der er flere herinde som har lavet tråde lign din hvor de er gået 42,67,149 dage over tid.. Så det er altså muligt så tænker at hvis du tester negativt, så skal mens nok komme før eller siden 

Okay mange tak for hjælpen 

Anmeld Citér

19. juni 2016

babyklar

Hej

Jeg stoppede selv på p-piller i januar måned, og havde derefter en "almindelig" cyklus. Har så ikke haft min mens siden slut februar, og jeg testede positiv 2. juni. 

Der gik altså ca. 90 dage uden min mens. Er i da 6/7 uger henne. (de ved det ikke grundet den underlige cyklus)

Så jeg ville ikke være så nervøs. Det er meget normalt at kroppen lige skal finde sig selv. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

babyklar skriver:

Hej

Jeg stoppede selv på p-piller i januar måned, og havde derefter en "almindelig" cyklus. Har så ikke haft min mens siden slut februar, og jeg testede positiv 2. juni. 

Der gik altså ca. 90 dage uden min mens. Er i da 6/7 uger henne. (de ved det ikke grundet den underlige cyklus)

Så jeg ville ikke være så nervøs. Det er meget normalt at kroppen lige skal finde sig selv. 

Hej 

Okay, mange tak for svaret.

Så har du også først kunne teste sent da? 
Men tillykke med det 

Anmeld Citér

21. juni 2016

babyklar

Anonym skriver:

Hej 

Okay, mange tak for svaret.

Så har du også først kunne teste sent da? 
Men tillykke med det 

Nej, det er ikke sent Er kun 6 uger henne. så min cyklus har bare været underlig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.