Søster med baby udsat for partnervold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Hans søster har fortalt min søster at deres mor blev skilt fra deres far fordi han var meget voldelig og moren blev ilde tilredt. Så det er et mønster i den familie. De flygtede hele vejen fra Syrien til dk fra faren

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Kattha

Håber du kan overtale hende til at pakke nogle ting, og komme afsted til noget krisecenter i en fart. Det bliver jo ikke bedre, kun værre. Og hvad så når barnet en dag kommer til at irritere ham lidt for meget, sige ham imod osv.? Måske er det nogenlunde sådan det starter for rigtig mange der bliver dræbt af sin partner?  Det vigtigste er hun redder sig selv og sørger for hendes barn har en mor, så må hun tage de andre kampe efterhånden som de kommer..

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym

Øv hvor er situation. Om ikke andet hvis hun er på krisecentret er hun i sikkerhed og hvis manden begynder på noget ringer de efter politiet og så er sagen bare endnu bedre for din søster. Selvom jeg ikke håber det bliver sådan, men hvis han kan blive sur over hun ikke bryder sig om hans mad så bliver han da først sur hvis hun går med sønnen. Så få hende ud og på krisecenter. det kommer han ikke ind uden magt og det vil ikke gavne hans sag. tværdigmod så tror jeg politiet er hurtigt ude hvis de ringer at han prøver at komme ind.

Anmeld Citér

18. juni 2016

Babilooo

Du skriver at han har haft en voldelig far som de er flygtet fra i Syrien. Dvs. Der er noget arv og miljø som har påvirket ham til at blive sådan. Herudover ved jeg ikke om han er muslim - de kan have er andet syn på kvinder end danskere. En sådan historie her bære brænde til fordommenes bål.

Der er muslimer, som dræber deres børn pga ære.. Og med den historik med hans far vil jeg sige at der er sandsynlighed for at han skader hende yderligere og måske ender med at dræbe hende. 

Det er fuldstændigt bindegalt at smide et glas i hovedet på hende. Hun kunne være blevet blind. 

Tag over til hende og spis noget frokost og sig I gerne vil gå en tur med baby. Saml noget tøj i en pusletaske til hende og barnet. Ellers hvis det gør ham mistænkelig kan I blot rende afsted når han er på toalettet eller andet.

Ring til Politiet og krisecenter fra mobil og få hjælp. 

Hvis hun har skader vil de da tro på hende.

Under alle omstændigheder skal hun da ikke være sammen med sådan en undertrykkende og voldelig nar. Og det er bestemt ikke mere sikkert at blive. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej  Jeg vil gerne dele en oplevelse med jer og bede jer om et godt råd. Forleden skulle jeg mødes med min søster. Hun er gift og har en lille baby på 2 måneder. Hun så træt ud og jeg bemærkede nogle blå mærker i hendes ansigt og en skræmme ved øjet som var ret stor. Jeg spurgte hende hvad der var sket og hun talte udenom. Til sidst indrømmede hun at det var hendes mand, som havde kastet et glas i hendes ansigt. Det gik i stykker da det ramte hendes ansigt og derfra kommer den skræmme/ rids . Dette havde hendes mand gjort da han kom hjem fra fitness og lavede noget mad til sig selv. Han forventede hun ville sidde med ham og spise lidt. Hun sagde hun var træt og derudover heller ikke kunne lide det mad han havde lavet. Herefter reagerede han voldsomt.                                        De har ikke været sammen mere end 1 år og hun blev hurtigt gravid. Hun siger han generelt er en god mand og far. At han skal blive meget vred/ skuffet før han reagerer med vold. Hun fortalte at efter han havde smidt glasset i hovedet af hende græd hun og truede med at gå fra ham. Han sagde at hvis hun gik fra ham, så ville han dræbe hende ved at hænge hende og han gerne tog de år i fængslet. Jeg fornemmer at hun vitterligt er bange. Han læser til sygeplejerske og arbejder som tolk. Han er respekteret af folk i deres omgangskreds og klarer sig virkelig godt på sit studie. Hun læser til socialrådgiver og klarer sig også godt. Hun har dog i sin fortid haft det svært blandt andet kortvarigt været indlagt på psykiatrisk afdeling pga angst og ocd hvilket dog ikke fylder noget i hendes liv nu. Hun frygter at dette ville have en betydning i en eventuel forældreretigehdssag. Hun siger hun både hælder til at tro han kunne finde på at slå hende ihjel og på den anden side tvivler. En ting er hun dog sikker på og det er at han vil gøre alt for at få deres søn, hvis hun prøver at forlade ham. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan rådgive hende. Hendes frygt kan jeg se er velbegrundet. Jeg ved også at alle vil blive chokeret da han er så vellidt og fremtræder som en rolig ansvarlig familiefar. Jeg frygter derfor ligesom hende at alle vil være på hans side. Både myndighedsmæssigt men også i deres privatliv. Har I nogle gode råd?

1. Korrekt hun skal få det meldt mens hun har blå mærker. Hvorfor akulle se tro hub lyve når hun kommer imens hun har beviser ? Folk med paysliake problemer bliver jo ikke konstant taget useriøst, der er bogle tilfælde, og den eneate grund til man læser så "mange" tilfælde om det, er at ingen med psykiske problemer der klare sig snildt igennem det hele, går på nettwt og skriver om det. Hun skal forlade ham, en dag går det ud over deres søn - tro mig! Har været det selv.

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forventer ikke baby.dk kan løse problemet. Jeg håber dog på nogle råd. Hun er ude af sig selv af frygt og i forvejen udmattet fordi hun står for det hele i hjemmet inklusive pasning af barnet døgnet rundt. Jeg ville derfor gerne høre hvordan andre i lignende situationer har klaret det. Evt. Vise hende det der bliver skrevet herinde

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Hvis hun klarer alting i hjemmet alene, hvorfor opfatter omverdenen og omgangskredsen så ham som en god familifar?

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Hvis hun klarer alting i hjemmet alene, hvorfor opfatter omverdenen og omgangskredsen så ham som en god familifar?

Fordi han arbejder som tolk mange timer ved siden af sit studie for de kan bo godt og har ny bil. Han leger/ snakker også med sønnen, men hun bader, skifter, her nætterne, giver flaske osv..

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ringet og venter på hun ringer tilbage. Jeg tænker på om trusler med at slå ihjel er et normalt mønster i voldelige forhold? Hun frygter nemlig at han i sidste ende får dræbt hende. Fx efter hun kommer ud af krisecentret. Jeg tænker at det måske bare er noget han siger for at have en psykisk magt?

Jeg vil ikke klade noget for normalt i et voldeligt forhold.

Men jeg kan fortælle lidt i forhold til min ex.(jeg er bange for han læser med og genkender).

Han truede først med at slå mig ihjel efter jeg var gået fra ham. Han har også forsøgt.

Min ex har et job hvor han er meget vellidt og veltalende, så i flere år efter bruddet troede ingen på mig. Heller ikke offentlige myndigheder. Det har været en helt forfærdelig kamp at få ham frataget samvær(han har aldrig været en god far). Jeg indsamlede beviser gennem en lang periode. Al kommunikation på skrift. Han har overvåget mig(både ham personligt, han har haft andre til det og endelig har han haft skjulte mikrofoner og aflyttet mig), brudt ind i mit hjem, stjålet. Politiet ville ikke hjælpe. Det eneste politiet har hjulpet med var at få mig og børnene væk fra det fælles hjem.

Han har haket min facebook og min mail.

Jeg kan ikke komme i tanke om noget han ikke har gjort af de ting man ellers hører om.

Anmeld Citér

18. juni 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg har ringet og venter på hun ringer tilbage. Jeg tænker på om trusler med at slå ihjel er et normalt mønster i voldelige forhold? Hun frygter nemlig at han i sidste ende får dræbt hende. Fx efter hun kommer ud af krisecentret. Jeg tænker at det måske bare er noget han siger for at have en psykisk magt?

Sandsynligheden for at han rent faktisk forsøger at slå hende ihjel er ikke særligt stor. Men den er jo heller ikke ikke-eksisterende.

Jeg ville personligt ikke blive i sådan et forhold uanset hvad. Det er jo ikke holdbart at hun skal tilbringe resten af sit liv i et voldeligt, psykisk belastende forhold. Uanset hvad er der jo ingen fremtid i det.

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Fordi han arbejder som tolk mange timer ved siden af sit studie for de kan bo godt og har ny bil. Han leger/ snakker også med sønnen, men hun bader, skifter, her nætterne, giver flaske osv..

Men så ved omverdenen også at han ikke har tid til at være en god og deltagende far. Men jeg forstår godt hvad du mener.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.