Pige/dreng graviditet? Var de forskellige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juni 2016

Mum33

Ja ti jer der har begge køn - kunne i mærke/ se forskel i graviditeterne? Kvalme, træthed, maveform, osv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

MorTil3+

Ja ti jer der har begge køn - kunne i mærke/ se forskel i graviditeterne? Kvalme, træthed, maveform, osv? 

Overhovedet ikke, jeg havde præcis de samme symptomer og de kom ca samtidig. I starten ømme bryster og det sidste halve år sindsyg halsbrand. Tog lige meget på ca 25 kg, lidt mindre med den sidste da han blev født 5 uger før tid. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Dorthe1986

Min første graviditet ventede jeg en dreng og havde kun et lille svagt symptom og det var ømme bryster men ikke noget voldsomt. Havde absolut ingen gener i graviditeten overhovedet. Denne her gang er jeg gravid med en pige. Ømme bryster gange 1000 fra start og de første 10 uger var jeg meget forkvalmet og træt! Jeg har en del flere smerter den her gang og nu her hvor jeg nærmer mig slutningen er jeg igen mega træt - kan nemt tage tre lure i løbet af en dag 

Det lyder slemt men alt i alt har jeg en fin graviditet, den er bare en del anderledes end med min søn 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Super-Mom

Mum33 skriver:

Med min datter havde jeg lidt kvalme og lidt træthed 

med min dreng led jeg af meget kvalme og ekstrem træthed. Derudover migræne stort set hver dag de første 15 uger

Anmeld Citér

18. juni 2016

lineog4

Vil påstå jeg kan mærke forskel, men har ikke afprøvet det efter de 4 børn, og det var først med den 4. Jeg blev sikker. 

Det er meget små ting for egentlig var mine graviditeter meget ens, men med drengene mærkede jeg brysterne det gjorde jeg ikke på samme måde med pigerne. Jeg blev strammere over maven og kunne ikke klare noget der strammede med pigerne nærmest fra jeg stod med to streger, sådan havde jeg det ikke med drengene. 

Men ellers helt ens, ingen kvalme, ingen særlige gener overhovedet - bare glad gravid 

Anmeld Citér

18. juni 2016

2babygirls

Mum33 skriver:

Mine pige graviditeter var vidt forskellige, og det er børnenes personlighed også!

Anmeld Citér

18. juni 2016

MissTas

Mum33 skriver:

Med den første hvor jeg ventede en pige, sad maven højt og jeg havde kvalme og opkast hele graviditeten, derudover havde jeg lyst til søde ting

Her ved nr to hvor vi venter en dreng sidder maven utrolig lavt og jeg har ingen kvalme eller opkast, denne gang lyst til surt og salt

så mine graviditeter har været vidt forskellige

Anmeld Citér

18. juni 2016

MissTas

Mum33 skriver:

Med den første hvor jeg ventede en pige, sad maven højt og jeg havde kvalme og opkast hele graviditeten, derudover havde jeg lyst til søde ting

Her ved nr to hvor vi venter en dreng sidder maven utrolig lavt og jeg har ingen kvalme eller opkast, denne gang lyst til surt og salt

så mine graviditeter har været vidt forskellige

Anmeld Citér

18. juni 2016

Rtjm05

Mum33 skriver:

Min første graviditet var en pige det eneste symptom var udebleven mens.

Nu venter jeg en dreng og jeg har haft voldsom kvalme, hovedpine, ekstrem træthed, crawings, øget lugtesans, dårligt immunforsvar, bækkenløsning, ømme bryster og er ekstremt humørsyg 

Så det er 2 vidt forskellige graviditeter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.