Min søn på lidt over 5 måneder, vil ikke spise ret meget grød, men han er meget interesseret i mit mad og vil have fingrene i det, og han er blevet mere sur som om han virker mere sulten, også efter jeg har ammet ham. Jeg ammer ham og om aftenen før han kommer seng får han en sutteflaske med modermælkserstatning. Men når jeg laver grød spiser han ikke mere end 5-6 skeer. Hvad vil du anbefale jeg skal gøre? Prøver alt muligt forskellige men det er ikke noget der hjælper
Lisbeths svar
Hej !
Der er nogen børn der ikke er vilde med grød. han er 5 måneder og , nysgerrig på din mad.
Det må være et signal til dig at han måske kan introduceres til små hapser af bondebrød, lade ham selv sidde med det, kramme det i hånden og evt putte det i munden.
Han kan sikkert have lyst tll at dyppe sine hænder i grøden og putte dem i munden. Måske får han lyst til at spise lidt mere.
De fleste børn er meget nysgerrige på havde de selv putter i munden,og lysten styrkes når de får lov.
Mosede kartofler med smør, grøntsager , avocados på brød, prøv dig frem og se om,det kan lokke.
Hvis han melder helt fra,så giv ham en pause, og am.. Han er stadig lille.
Han skal nok lære det på et eller andet tidspunkt.
Held og lykke fortsat.
God week end.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér