Eksperthjælp: 5 måneder, ammes og vil ikke sin grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
1 svar
1 synes godt om
17. juni 2016

Lisbeth Jess

Min søn på lidt over 5 måneder, vil ikke spise ret meget grød, men han er meget interesseret i mit mad og vil have fingrene i det, og han er blevet mere sur som om han virker mere sulten, også efter jeg har ammet ham. Jeg ammer ham og om aftenen før han kommer seng får han en sutteflaske med modermælkserstatning. Men når jeg laver grød spiser han ikke mere end 5-6 skeer. Hvad vil du anbefale jeg skal gøre? Prøver alt muligt forskellige men det er ikke noget der hjælper

Lisbeths svar

Hej !

Der er nogen børn der ikke er vilde med grød. han er 5 måneder og , nysgerrig på din mad.

Det må være et signal til dig at han måske kan introduceres til små hapser af bondebrød, lade ham selv sidde med det, kramme det i hånden og evt putte det i munden.

Han kan sikkert have lyst tll at dyppe sine hænder i grøden og putte dem i munden. Måske får han lyst til at spise lidt mere.

De fleste børn er meget nysgerrige på havde de selv putter i munden,og lysten styrkes når de får lov.

Mosede kartofler med smør, grøntsager , avocados på brød, prøv dig frem og se om,det kan lokke.

Hvis han melder helt fra,så giv ham en pause, og am.. Han er stadig lille.

Han skal nok lære det på et eller andet tidspunkt.

Held og lykke fortsat.

God week end.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg tænker du har meget travlt med at få dit barn til at spise fast føde. Han er kun 5 mdr og Jan sagtens leve af modermælk. 

Jeg ville bare fortsætte med det du gør, eller helt droppe grøden i en periode og så prøve igen med mad i lidt grovere konsistens.  Jeg ville dog vente med det til Jan er 6 mdr og kan sidde selv, da man ikke kan ligge ned og spise rugbrød ( jeg ville ihvertfald ikke turde pga kvælningsfare)

Min datter gad heller ikke grød, så jeg ammede bare til 6,5 mdr hvor hun kunne sidde stabilt selv. Hun fik så bananpandekager, kartofler, lasagne og alt muligt andet med smag og tekstur og begyndte at nyde at spise. Hun fik ikke nok mad til at leve af det, men det er jo heller ikke nødvendigt når de er så små. Tror først hun begyndte at bytte amningen ud med mad ved 9 mdr☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.