Kære Lisbeth,
Min datter er lidt over tre måneder gammel. Jeg skriver, fordi jeg synes alle andre kommenterer at hun da godt nok sover meget.
hun ammes fuldt og følger sin vægtkurve fint - lige præcis normalkurven.
Vi går ofte i seng omkring kl 20, hvor hun er blevet ammet mellem 1 time inden - nogle gange lige inden og hun sover ved amningen. Så tager hun nogle gange et langt stræk til 03 - andre gange til cirka 01 og så typisk igen ved 05-tiden og så vågner vi mellem 6-7. Hun græder aldrig om natten og det hele foregår lidt i søvne.
Så er vi vågne en times tid, hvor hun spiser og vi pusler og synger lidt. Så sover hun mellem 1 1/2 - 2 timer.
Er igen vågen cirka 1 time måske lidt mere, så bliver hun pylret og hun bliver lagt igen. Ny lur på cirka 2 timer - nogle gange bliver den 3 timer.
Så er vi vågne lidt tid og bliver pylret efter 1 1/2 time og klokken er vel cirka 15 - og vi sover fra nu af lidt kortere lure og er vågne i en times tid ad gangen ind til vi skal i seng.
Jeg gør rigtig meget ud af, at hun får lov at sove, for hun bliver bare så ked af det, hvis hun er vågen i for lang tid. Men der er rigtig mange der kommenterer på, at hun da godt nok sover meget! Er det forkert, at hun får lov at sove 'så meget'?
Hun er helt super god til øjenkontakt, er meget social, pludrer, rækker ud efter ting og putter dem i munden, har holdt hovedet selv i lang, lang tid og ja - der er kun positive ting at sige om hendes udvikling synes jeg.
Kh C
Lisbeths svar
Kære C!
Stort tillykke med din datter,. Hvor er det godt, du er så god til at lade hende sove de lure,hun har brug for.
Hun stortrives, følger sin kurve, er aktiv og social, og melder ud når hun er træt.
Jeg vil anbefale dig at lukke dine ører for andres kommentarer. du er hendes mor, du læser hende så flot. Alle børn sover forskelligt, nogen mere andre mindre.
Der sker en kæmpe udvikling hos de små og søvnen er en af de vigtige perioder. Der udvikles både fysisk og psykisk under sø'vnen.
Nyd hende, lad hende sove det, hun har brug for. Du er eksperten på hende og andre skal lade være at kommentere.
Fortsat held og lykke med hende.
God week end
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér