Pottetræning og legeplads ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
4 svar
4 synes godt om
16. juni 2016

dollygirl

Hej

Min datter er 2,5 år og smidt bleen i over en 1 måned nu og det går super herhjemme , ingen uheld men i børnehaven er der uheld næsten hver dag . De giver hende ble når hun bliver puttet . 

Men ska de også give hende ble på når hun er ude på legepladsen ? Eller det lærer hun intet af ? Jeg er bekymret om hun føler sig alene på legepladsen når hun pludseligt ska tisse og toilettet er langt væk .. 

I dag havde hun et uheld i børnehaven og det gjorde at hun blev bange eller måske nogen børn havde grint af hende , ved ik hvad der var sket helt men hun ville bar ha ble på og var skrækslagen da jeg ville tage den af hende .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

serinasmor

Nej hun skal ikke have ble på ud på legepladsen -  hun er vågen og skal mærke at hun skal tisse..  Hun skal lære at mærke efter det tidligere 

Anmeld Citér

17. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte havde bleen på, på legepladsen den første tid, fordi de stadig brugte flyverdragter.

hun fik den på lige inden de gik ud og fik den af når de kom ind igen.

Tænker den ka være en fin tryghed, så længe de tager den af, når de kommer ind. Vh stine

Anmeld Citér

17. juni 2016

Muffinmus

Børn kan sagtens opleve problemer med at vlre renlige i børnehaven,  da de ofte er optaget af lege. De glemmer de skal tisse og nej, det nytter altså ikke altid bare at "tvinge" dem til at gå uden ble, hvis de ikke er klar. Det skal kunne mærke det og reagere, også når de leger.

Oplever forældre har mere travlt med at gøre børnene blefri hurtigt, end hvad deres børns reelle behov er. Husk at se på dit barn og lyt til de behov der er. De kan meget vel være anderledes i børnehaven end hjemme.

Anmeld Citér

17. juni 2016

dollygirl

Viwisa skriver:

Børn kan sagtens opleve problemer med at vlre renlige i børnehaven,  da de ofte er optaget af lege. De glemmer de skal tisse og nej, det nytter altså ikke altid bare at "tvinge" dem til at gå uden ble, hvis de ikke er klar. Det skal kunne mærke det og reagere, også når de leger.

Oplever forældre har mere travlt med at gøre børnene blefri hurtigt, end hvad deres børns reelle behov er. Husk at se på dit barn og lyt til de behov der er. De kan meget vel være anderledes i børnehaven end hjemme.

Gud nej jeg tvinger hende ik til det .

hun har ikke haft bleen på i 25 dage men efter et lille uheld i børnehaven så vil hun ha ble på igen og der er det vel mit job at forklar hende det ska hun ikk da hun er blevet stor til bleen pg at det gør ik noget hvis der bliver et uheld 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.