1 års vikariat, nu gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
12 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er gravid 5+1 

jeg har fået et vikariat fra 1/8-16 til 1/8-17 

jeg vil gå på barsel omkring december. 

Slutter mit vikariat så der og kommer på barsels dagpenge? Eller går jeg på barsel med løn indtil august 2017? Og derefter barselsdagpenge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det kommer jo an på hvad der står i din kontrakt, så kig i den 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Patriark

Anonym skriver:

Jeg er gravid 5+1 

Slutter mit vikariat så der og kommer på barsels dagpenge? Eller går jeg på barsel med løn indtil august 2017? Og derefter barselsdagpenge? 

Så du påtænker at arbejde 4 måneder og så gå på barsel indtil vikariat udløber? 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg er gravid 5+1 

Jeg aner virkelig ikke hvilke vilkår du har. Prøv at kontakte fagforeningen..  

Men jeg ville godtnok have dårlig smag i munden over at tage et vikariat, velvidende at jeg var gravid og ikke kunne gennemføre perioden. 

Det koster jo virksomheden nogle penge, at sætte dig ind i arbejdet, og det skal de så gøre én gang mere i perioden. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tillykke med begge dele!

jeg ville også lige kontakte fagforeningen omkring hva regler der er, for måske du ik ka nå at optjene timer nok i den periode. Vh stine

Anmeld Citér

17. juni 2016

Heksemutter

I din kontrakt/overenskomst/personalehåndbog skulle du gerne kunne se, hvor mange ugers barsel du har med fuld løn. Dette er gældende uanset om du er i vikariat eller fastansat.

Dog er der en del private virksomheder, hvor man skal have været ansat en vis periode, før man er berettiget til løn under barsel. Men da du går på barsel så længe før termin, går jeg ud fra, at du er offentligt ansat.

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Så du påtænker at arbejde 4 måneder og så gå på barsel indtil vikariat udløber? 

Ja, det gør jeg. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Jeg aner virkelig ikke hvilke vilkår du har. Prøv at kontakte fagforeningen..  

Men jeg ville godtnok have dårlig smag i munden over at tage et vikariat, velvidende at jeg var gravid og ikke kunne gennemføre perioden. 

Det koster jo virksomheden nogle penge, at sætte dig ind i arbejdet, og det skal de så gøre én gang mere i perioden. 

Ja, det er da bestemt heller ikke det jeg har mest lyst til. 

Men jeg er der allerede i et sommer vikariat og bliver startet i et nyt vikariat fra 1/8. 

Så jeg ser helt sikkert at jeg skal fortsætte i arbejde så længe jeg kan, i stedet for at gå på dagpenge og andre skal arbejde så jeg kan få løn. :-) 

men sådan er vi jo så forskellige. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Tillykke med begge dele!

jeg ville også lige kontakte fagforeningen omkring hva regler der er, for måske du ik ka nå at optjene timer nok i den periode. Vh stine

Tak tak :-) 

jeg vil kontakte min fagforenig og forhøre mig. :-) 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym trådstarter

Heksemutter skriver:

I din kontrakt/overenskomst/personalehåndbog skulle du gerne kunne se, hvor mange ugers barsel du har med fuld løn. Dette er gældende uanset om du er i vikariat eller fastansat.

Dog er der en del private virksomheder, hvor man skal have været ansat en vis periode, før man er berettiget til løn under barsel. Men da du går på barsel så længe før termin, går jeg ud fra, at du er offentligt ansat.

Det er nemlig rigtig, det er offentlig ansat. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.