Hej beck.
Kan ikke svare på dit spørgsmål, da jeg ingen børn har endnu, og kender ikke nogen med små børn der har diabetes.
Men vælger at skrive alligevel, for måske det kan give dig en lille bitte smule ro, selvom jeg har fuld forståelse for alle de tanker der kører rundt pt.
Det jeg vil skrive er, at selvom det er mega ærgerligt og surt og alle de der ting, så kan man jo heldigvis få et normalt liv alligevel. Jo, man skal lære at leve med at tage insulin hver dag, men det bliver heldigvis også vane.
Min kæreste fik konstateret diabetes da han var 14, og lever nu med det uden det er nogen hindring. Det er bare en naturlig del af hans liv at han ikke kaster slik i kæften, hvilket ikke er sundt alligevel, og at han skal tænke over at tage insulin svarende til hans indtag af mad og drikke. - Han kan det på rygraden, og det fylder altså ikke meget i vores hverdag. (at han så alligevel spiser slik engang imellem, og derefter tager insulin, er en helt anden sag, hehe).
Nu er der dog kommet en masse nyt på markedet, rigtig mange får en insulin pumpe som styrer hvor meget insulin der skal gives alt afhængig af blodsukker og indtag. - Ved ikke i detaljer hvordan det fungerer, men mon ikke det er sådan en din venindes søn får?
Håber dette kan bruges bare en lille smule
Knus herfrra
Anmeld