Sommerferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
11 svar
13 synes godt om
15. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg vil lige høre jer, skal mit barn holde 3 ugers sommerferie, ? Vi står nemlig og skal flytte og jeg synes det er rigeligt med 2 uger. Pædagogen sagde at de lukker 2 uger og jeg så skal vælge den 3. Uge? Vi bor i Århus kommune?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg vil lige høre jer, skal mit barn holde 3 ugers sommerferie, ? Vi står nemlig og skal flytte og jeg synes det er rigeligt med 2 uger. Pædagogen sagde at de lukker 2 uger og jeg så skal vælge den 3. Uge? Vi bor i Århus kommune?

har du selv ferie i 3 uger  ?   For så er det da kun naturligt at dit barn også har fri... Dit barn har også behov for ferie ...

Hvis det er fordi i skal flytte så lad barnet hjælpe med at pakke -  hvis det er for lille til det så sover det nok middagslur og så kan i pakke i store ryk her...  Eller en kan gå på legepladsen og den anden kan gøre rent..  Da vi flyttede forrige gang flyttede vi by og dermed også institutioner...  Der var intet at gøre vores dengang 2,5 årige var med til at pakke,  til at måle op,  til rengøring,  til flytning  ..  Hele vejen igennem  i hendes tempo ...  Vi havde legetøj og snacks  med hvor vi var og nogle dage også  en dvdskærm og et tæppe 

Men nej -  her hvor vi bor skal  vi ikke nødvendigvis have 3 uger -  hun ender dog med at have 3-4 ugers ferie.. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Med mindre det er en privat institution hvor jeg ikke ved om der er andre regler har du ikke pligt til at holde 3 ugers ferie. Faktisk tror jeg umiddelbart også at de skal stille nødpasning til rådighed i de uger de er lukket, så du bestemmer det selv

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

har du selv ferie i 3 uger  ?   For så er det da kun naturligt at dit barn også har fri... Dit barn har også behov for ferie ...

Hvis det er fordi i skal flytte så lad barnet hjælpe med at pakke -  hvis det er for lille til det så sover det nok middagslur og så kan i pakke i store ryk her...  Eller en kan gå på legepladsen og den anden kan gøre rent..  Da vi flyttede forrige gang flyttede vi by og dermed også institutioner...  Der var intet at gøre vores dengang 2,5 årige var med til at pakke,  til at måle op,  til rengøring,  til flytning  ..  Hele vejen igennem  i hendes tempo ...  Vi havde legetøj og snacks  med hvor vi var og nogle dage også  en dvdskærm og et tæppe 

Men nej -  her hvor vi bor skal  vi ikke nødvendigvis have 3 uger -  hun ender dog med at have 3-4 ugers ferie.. 

jeg har ikke spurgt dig om at du skal forklare mig hvor vigtigt det er at holde ferie for det ved jeg godt og vil gøre det bedste for mit barn. Jeg er også højgravid og har en utrolig altiv dreng som ikke kan sidde stille og ikke sover om dagen så tænkte at det er rigelig med 2 ugers sommerferie da han vil blive ked af at jeg skælder ham ud hele tiden fordi han ikke kan overskue det.

Anmeld Citér

15. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

jeg har ikke spurgt dig om at du skal forklare mig hvor vigtigt det er at holde ferie for det ved jeg godt og vil gøre det bedste for mit barn. Jeg er også højgravid og har en utrolig altiv dreng som ikke kan sidde stille og ikke sover om dagen så tænkte at det er rigelig med 2 ugers sommerferie da han vil blive ked af at jeg skælder ham ud hele tiden fordi han ikke kan overskue det.

Så du  er på barsel og har ikke ferie ?  Eller hvordan  skal det tolkes.. Har far så ikke ferie?  

Kan ærligt ikke forstå hvad du bliver så sur over 

Anmeld Citér

15. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Måske har pædagogen sagt sådan til dig fordi de oplever, at jeres barn trænger til ferie, og det er da en super mulighed for at få lidt ekstra forkælelse og opmærksomhed inden der kommer endnu et familiemedlem til verden.

Ingen kan kræve at dit barn skal holde tre ugers ferie, men pædagogen siger det nok i den bedste mening. 

Hensynet til barnet må trods alt veje tungere end til den gravide mor.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det kommer vist an på om juli måned er betalingsfri, som den er flere steder

Anmeld Citér

15. juni 2016

(august)

Har egentlig samme holdning som de fleste andre, MEN mår i nu skal flytte synes jeg det er ok med "kun" 2 ugers ferie til lille manden hvis så han holder ferie på et andet tidspunkt eller i kan have korte dage hvor han er af sted. 

Det er vigtigt det fungerer hjemme for hvis ikke det gør det, så er han jo heller ikke glad. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mortilah

Når nu du har barselsorlov kan du vel bare holde ham hjemme på et andet tidspunkt så han får "ferie" alligevel.. Jeg mener ikke flytning/flytterod er så yndigt at holde ferie i.

Jeg synes det er vigtigt at du/i har tid til ham når han har fri og så har han det da bedre i institutionen i den uge. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Monski

Anonym skriver:

Der er ingen regler for hvor længe ferie du SKAL holde med dit barn. Jeg har arbejdet i vuggestue hvor en dreng havde 5 dages sommerferie. 

De fleste anbefaler dog minimum 14 dages sammenhængen ferie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.