Barsel på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.782 visninger
34 svar
15 synes godt om
15. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med termin i februar. Jeg er pt på SU og tager enkeltfag i fjernundervisning, men afslutter dem i december med eksamen. Derfor kommer jeg til at skulle på barsel på kontanthjælp, men jeg kan slet ikke se nogle satser hvad vi kan gå ud fra nogle steder.

Jeg er 29 år, ingen uddannelse og bor med min kæreste i arbejde 

Er der nogen det kan hjælpe med satser og hvad i evt får?

Jeg kan læse mig til flere forskellige satser og andetsteds på beskæftigelsesministeriets hjemmeside står det noget om barselstillæg... Håber nogen måske kan hjælpe os lidt på vej så jeg kan få ro i mit hoved 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Sedigfor

Jeg fik 10,500. Samlevende med min datters far (: og han arbejde også.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Det var før skat ikk? 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Rauw

Jeg fik 10500 ca efter skat men det kan man ikke regne med efter de nye regler. Der tar de højde for partnerens løn, om man har haft arbejdet, om man har uddannelse og om man er over 30. Ring og snak med ydelseskontoret, de må kunne fortælle dig hvilken sats du kan få, hvis du kan få nogen. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg er gravid med termin i februar. Jeg er pt på SU og tager enkeltfag i fjernundervisning, men afslutter dem i december med eksamen. Derfor kommer jeg til at skulle på barsel på kontanthjælp, men jeg kan slet ikke se nogle satser hvad vi kan gå ud fra nogle steder.

Jeg er 29 år, ingen uddannelse og bor med min kæreste i arbejde 

Er der nogen det kan hjælpe med satser og hvad i evt får?

Jeg kan læse mig til flere forskellige satser og andetsteds på beskæftigelsesministeriets hjemmeside står det noget om barselstillæg... Håber nogen måske kan hjælpe os lidt på vej så jeg kan få ro i mit hoved 

Hvorfor melder du dig ikke bare til flere fag efter jul, og så går på barsel. Så vil du få SU og kan genoptage studiet efter 12 måneder. Det er klart at foretrække

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg mangler stadig nogle fag til at fuldende min HF som starter op i januar, men hvis jeg går på barsel samtidig med fagene starter, så virker det lidt forkert  jeg er på SU med lån og har ikke synderligt meget lyst til at indhente 12 mdrs ekstra SU lån mens jeg er på barsel..

Anmeld Citér

15. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg mangler stadig nogle fag til at fuldende min HF som starter op i januar, men hvis jeg går på barsel samtidig med fagene starter, så virker det lidt forkert  jeg er på SU med lån og har ikke synderligt meget lyst til at indhente 12 mdrs ekstra SU lån mens jeg er på barsel..

Men i kan muligvis få forhøjet boligstøtte når du har født og samtidig kommer der også børnepenge. Du kan også vælge 6 måneders dobbeltklip og så manden tager resten af barslen, hvis det er muligt :-) 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Det var før skat ikk? 

Efter skat (:

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Vi får ikke boligstøtte, så dette er ikke en mulighed... Vi bor i eget hus så vi kan søge om hjælp til betaling af husleje, men disse skal tilbagebetales... Så umiddelbart er muligheden pt kun at tage den på KH og håbede at finde nogen i samme situation  Vi er enige om herhjemme at vi tager 12 mdr og det er mig der skal være hjemme hos bebs 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Sedigfor

Fik 14,400 før skat og efter 10,500.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.