Hvorfor er man så missundelig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2016

Anonym trådstarter

Andre der føler de er i modvind mht til babyprojekt? vi har prøvet 8 mdr med nr 2 og har kun været befrugtet ligeså hurtigt som jeg tabte det igen. Føler ALDRIG nr 2 vil melde sin ankomst, eller jeg får lov igen. Med den første tog det 6 år... 
Føler gru af misundelse når jeg ser andre der er gravide. 
Og nu er min veninde ovni købet også lige blevet gravid og selvom jeg VED hun fortjener det ligeså vel som alle andre, bliver jeg bare så ked af det, skuffet og vred og ikke mindst MEGA misundelig . 

Jeg fakede selvfølgedig med "kæmpe tillykke" og bla bla.. og jeg er GLAD på hendes vegne, men hvor det bare hårdt og se den ene test efter den anden som er negativt. 

Jeg har har ikke som sådan pcos men jeg får alligevel metformin men det virker bare ikke  udover min mens er gået fra 61-63 dage til 31 tabe men HVORFOR vil der ikke komme mere ud af det 

Nå men, ja jeg ville egentlig nok ikke så meget andet end bare og få luft og høre om der andre end mig der IKKE er gravid og som ønsker sig så brændende de 2 streger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Andre der føler de er i modvind mht til babyprojekt? vi har prøvet 8 mdr med nr 2 og har kun været befrugtet ligeså hurtigt som jeg tabte det igen. Føler ALDRIG nr 2 vil melde sin ankomst, eller jeg får lov igen. Med den første tog det 6 år... 
Og nu er min veninde ovni købet også lige blevet gravid og selvom jeg VED hun fortjener det ligeså vel som alle andre, bliver jeg bare så ked af det, skuffet og vred og ikke mindst MEGA misundelig . 

Jeg fakede selvfølgedig med "kæmpe tillykke" og bla bla.. og jeg er GLAD på hendes vegne, men hvor det bare hårdt og se den ene test efter den anden som er negativt. 

Jeg har har ikke som sådan pcos men jeg får alligevel metformin men det virker bare ikke  udover min mens er gået fra 61-63 dage til 31 tabe men HVORFOR vil der ikke komme mere ud af det 

Nå men, ja jeg ville egentlig nok ikke så meget andet end bare og få luft og høre om der andre end mig der IKKE er gravid og som ønsker sig så brændende de 2 streger 

Nu har vi prøvet i 5 år, hvoraf flere år er i behandling. 

Jeg kan godt genkende den jalouxi, den åd mig op. På den tid vi har prøvet har nogle vi kender nået at få flere børn. Det kørte mig helt i kulkælderen, selvom det jo ikke er andres skyld at vi kæmper. 

Det er først nu hvor jeg har accepteret vores situation at jeg slapper mere af i det. Men jeg har stadig ikke rigtig interesse og glæde på andres vegne når de er gravide. Dem omkring mig ved dog hvorfor  

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu har vi prøvet i 5 år, hvoraf flere år er i behandling. 

Jeg kan godt genkende den jalouxi, den åd mig op. På den tid vi har prøvet har nogle vi kender nået at få flere børn. Det kørte mig helt i kulkælderen, selvom det jo ikke er andres skyld at vi kæmper. 

Det er først nu hvor jeg har accepteret vores situation at jeg slapper mere af i det. Men jeg har stadig ikke rigtig interesse og glæde på andres vegne når de er gravide. Dem omkring mig ved dog hvorfor  

Hvor jeg dog kender det, og føler mig egentlig lidt utaknemmeligt når jeg faktisk sidder og har et barn hvor derimod nogen IKKE har  men man må vel have lov og ønske sig mere 

Men det fuldstændigt rigtigt som du siger, det er jo ikke de andres skyld men ØV altså, helt ærligt hun prøvede i 1 mdr og bang så var hun gravid igen.

Desværre er hun ikke typen der kan se udover hendes egen næse, og istedet for at ønske os noget held laver hun ikke andet end og snakke om hende selv og graviditet og hvor godt det bliver, og hvor meget vi virkelig vil gå glip af hvis vi ikke fik nr 2.. hvor er det bare TARVELIGT og sige, pt har jeg faktisk løjet overfor hende at vi prøver og få nr 2 for jeg kan simpelhent ikke tåle mere modstand end hvad vi får nu!
oveni købet og få nederlaget "Det skal nok ske for jer , og det kommer når det kommer" det nemt og sige når man bare skal kigge på hugo og så man gravid 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvor jeg dog kender det, og føler mig egentlig lidt utaknemmeligt når jeg faktisk sidder og har et barn hvor derimod nogen IKKE har  men man må vel have lov og ønske sig mere 

Men det fuldstændigt rigtigt som du siger, det er jo ikke de andres skyld men ØV altså, helt ærligt hun prøvede i 1 mdr og bang så var hun gravid igen.

Desværre er hun ikke typen der kan se udover hendes egen næse, og istedet for at ønske os noget held laver hun ikke andet end og snakke om hende selv og graviditet og hvor godt det bliver, og hvor meget vi virkelig vil gå glip af hvis vi ikke fik nr 2.. hvor er det bare TARVELIGT og sige, pt har jeg faktisk løjet overfor hende at vi prøver og få nr 2 for jeg kan simpelhent ikke tåle mere modstand end hvad vi får nu!
oveni købet og få nederlaget "Det skal nok ske for jer , og det kommer når det kommer" det nemt og sige når man bare skal kigge på hugo og så man gravid 

Ja der er vildt mange følelser indblandet. Jeg plejer nu også at være glad på andres vegne, men lige i det her har jeg måtte acceptere min følelser. Man bliver nødtil at beskytte sig selv lidt. 

Selvfølgelig er du ikke utaknemmelig, du har et ønske om noget. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja der er vildt mange følelser indblandet. Jeg plejer nu også at være glad på andres vegne, men lige i det her har jeg måtte acceptere min følelser. Man bliver nødtil at beskytte sig selv lidt. 

Selvfølgelig er du ikke utaknemmelig, du har et ønske om noget. 

åh det var pænt sagt 

Præcis, jeg var også så glad på hendes vegne
Men hvor ville jeg bare ønske jeg havde nogen og snak med det om, for alle folk siger jo bare det ene og det andet, og de kan set ikke sætte sig ind i ens sted med mindre man har været der 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Det her spørgsmål er lidt off topic, men har jer, der har forsøgt at blive gravide i over 5 år overvejet at adoptere?

Jeg er bare nysgerrig 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det her spørgsmål er lidt off topic, men har jer, der har forsøgt at blive gravide i over 5 år overvejet at adoptere?

Jeg er bare nysgerrig 

Det har været i tankerne. 

Men vi vil forsøge med donoræg først 

Anmeld Citér

15. juni 2016

123.

Anonym skriver:

Jeg er misundlig i stor stil! Jeg bliver så ødelagt hver gang jeg ser baby, eller gravide maver, eller bare barnevogne..  jeg synes verden er ufair, fordi det mig der kæmper, og alle andre bare kan blive gravid, som ja ingenting.. nu det godt den første vi prøver at lave.. håber snart du får held med nr 2

Anmeld Citér

15. juni 2016

Flødebollen

Jeg er enig i, at det bliver nemmere, når først man har affundet sig med sin situation og hviler i den. 

Mig mht adoption - vi runder 5 år nu her, men jeg venter mig heldigvis en lille fis til oktober. Adoption lå for is langt ude i fremtiden, og der er rigtig mange stationer inden. Adoption er også en røvhård process, hvor der kan gå flere år, fra man er godkendt til man modtager et barn.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym

Kan sagtens følge dig i misundelsen, havde dog en anden udfordring som var en mand der ikke var klar. 

Min gode veninde blev gravid og havde ikke styr på noget og blev så vred over at hun skulle have en baby og ikke mig for vi var så klar med alt praktisk men men. Jeg endte med at cutte hende for jeg kunne ikke styre min vrede og misundelse og vi har først fået kontakt igen efter 5 år 

Nu står vi her og er igang med pb nr 2 og der sker ingenting og alle bliver igen gravide omkring mig  

Tror ikke man kan gøre så meget  

for det snart er jeres tur 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.