Sygemelding på CV

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.878 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg skal nu efter endt uddannelse søge et job, men jeg har to huller i mit CV. 

Det ene er for 5 år siden, hvor jeg var sygemeldt 1,5 år efter en voldtægt, og 6 måneders orlov for at passe et sygt familiemedlem for nyligt.

Hvad pokker skal jeg skrive om de to huller i mit CV? 

Jeg vil jo ikke have at en arbejdsgiver skal blive skræmt væk.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2016

Anonym

Kan du ikke bare springe let henover hullerne, ved ikke at sætte måned på i dit cv?

Ala:

2009-2010 elev ved xx, med fokus på xx

2010-2012 ansat som yy ved yy med fokus på yy

2013- 2016 vikar ved xx

Der kan man se der er spring i tiden,  men uden begrundelse og uden periode. Så kan de altid spørge ind til perioderne. ..

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan du ikke bare springe let henover hullerne, ved ikke at sætte måned på i dit cv?

Ala:

2009-2010 elev ved xx, med fokus på xx

2010-2012 ansat som yy ved yy med fokus på yy

2013- 2016 vikar ved xx

Der kan man se der er spring i tiden,  men uden begrundelse og uden periode. Så kan de altid spørge ind til perioderne. ..

Det er en god idé, men det går fra 2011 til 2013, så det er for stort et hul til at det ikke bemærkes, tænker jeg 

Anmeld Citér

13. juni 2016

K&S

Anonym skriver:

Jeg skal nu efter endt uddannelse søge et job, men jeg har to huller i mit CV. 

Det ene er for 5 år siden, hvor jeg var sygemeldt 1,5 år efter en voldtægt, og 6 måneders orlov for at passe et sygt familiemedlem for nyligt.

Hvad pokker skal jeg skrive om de to huller i mit CV? 

Jeg vil jo ikke have at en arbejdsgiver skal blive skræmt væk.

Jeg ville skrive årstal (ikke måneder) på perioderne - måske kan det afhjælpe og ellers have en "ledig/manglende" periode på CV'et. Hvis en kommende arbejdsgiver spørger ind til det, kan du jo blot have været abejdsløs i den periode. 

Den sidste periode ville jeg beskrive som plejeorlov (jeg tvivler på, at en arbejdsgiver vil spørge mere ind til det) og jeg synes kun, det er en positiv "kompetence" at tage sygeorlov. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville også gøre som de andre beskriver. 

Og held og lykke med jobsøgning Vh stine

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg ville skrive årstal (ikke måneder) på perioderne - måske kan det afhjælpe og ellers have en "ledig/manglende" periode på CV'et. Hvis en kommende arbejdsgiver spørger ind til det, kan du jo blot have været abejdsløs i den periode. 

Den sidste periode ville jeg beskrive som plejeorlov (jeg tvivler på, at en arbejdsgiver vil spørge mere ind til det) og jeg synes kun, det er en positiv "kompetence" at tage sygeorlov. 

Synes du? Jeg er nervøs for, at det trækker ned at jeg havde orlov så længe  

Vil jo helst ikke give et indtryk af, at jeg bare har dovnet den, når jeg reelt har siddet ved en hospitalsseng. 

Jeg prøver at lade være med at skrive noget omkring den sygemeldte periode. 

Har du nogen gode råd til hvis en arbejdsgiver spørger ind til det? Sandheden er jo nok en smule bombastisk.

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ville også gøre som de andre beskriver. 

Og held og lykke med jobsøgning Vh stine

Tusind tak!

Anmeld Citér

13. juni 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Vil jo helst ikke give et indtryk af, at jeg bare har dovnet den, når jeg reelt har siddet ved en hospitalsseng. 

Har du nogen gode råd til hvis en arbejdsgiver spørger ind til det? Sandheden er jo nok en smule bombastisk.

Jeg ville starte med at sige at der skete noget i mit privatliv som ikke vil få konsekvens for min arbejdsevne fremadrettet.

Det er nemt og kort uden at de føler man skjuler noget...

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Jeg ville starte med at sige at der skete noget i mit privatliv som ikke vil få konsekvens for min arbejdsevne fremadrettet.

Det er nemt og kort uden at de føler man skjuler noget...

Det er perfekt formuleret. Tusind tak!

Anmeld Citér

13. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg ville bbar sige at du har været sygemeldt grundet overfald og at du er 100%ovenpå igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.