Jobsamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
6 svar
2 synes godt om
13. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej baby.dk 

jeg skal til jobsamtale imorgen - salgsmedarbejder til et køkken. 

Ikke drømme jobbet, men søger bredt, da jeg ønsker et job!  

Hvad vil i spørg efter? 

Hvad skal jeg forberede mig på? 

Håber i kan hjælpe mig til ikke at være så nervøs og føle mig klar  

vil gerne ha det nemlig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej baby.dk 

jeg skal til jobsamtale imorgen - salgsmedarbejder til et køkken. 

Ikke drømme jobbet, men søger bredt, da jeg ønsker et job!  

Hvad vil i spørg efter? 

Hvad skal jeg forberede mig på? 

Håber i kan hjælpe mig til ikke at være så nervøs og føle mig klar  

vil gerne ha det nemlig.

Ved du hvilken type mad de laver og hvad deres ambitioner er?  

Ved du hvad dine opgaver primært vil være?  

Kender du arbejdstiden? 

Er det et sted hvor der er mulighed for at lære noget om mad 

Hvad vil dine ansvarsområder være? 

Hvad forventer de af dig 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Kattha

Hej,

De vil måske fortælle dig en masse omkring jobbet, og spørge dig om du har erfaringer med de forskellige ting de nævner, og hvad du ellers har fået ud af dit tidligere job og hvordan det var. De spørger sikkert, men ellers kan du selv fortælle, både hvad dine erfaringer, og ikke mindst dine værdier er ift. kundekontakt/behandling.

Måske vil de gerne vide hvordan din dag er struktureret, altså hvis du har børn, hvordan dine aflevering/hente tider ser ud, og hvordan det ellers passer ind i deres forventninger. Hvor fleksibel er du i virkeligheden?

De fortæller jo meget, også om løn og arbejdstider og det hele. Men hvis ikke de viser dig selve arbejdsstedet, ville jeg spørge ind til det. Også lidt til de andre medarbejdere. Hvad med de første få dage? Er der nogenlunde forventningsafstemning?

Og ellers: Mind dig selv om, at du jo har to arme og to ben, og et fornuftigt, intelligent hoved, så selvfølgelig kan du da alt det andre ansøgere kan. Ellers er der måske småting du lige skal se hvordan fungerer, men det er detaljer. Og du kan det bedre, for du vil lægge din sjæl ind i det, selv om det måske ikke er drømmejobbet.

Så hav en attidude, især over for dig selv - "Kan alt, bare spørg! ". Og vær rolig og åben og smilende.

Og hvis du ikke får det, jamen så er det bare fordi det ikke var "dit" job. Dit, der passer dig endnu bedre, venter stadig forude, så ingen grund til at stresse

Det var lige mit lille pep-talk, håber det hjælper noget

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Ved du hvilken type mad de laver og hvad deres ambitioner er?  

Ved du hvad dine opgaver primært vil være?  

Kender du arbejdstiden? 

Er det et sted hvor der er mulighed for at lære noget om mad 

Hvad vil dine ansvarsområder være? 

Hvad forventer de af dig 

Ud fra stillingen, er det kantine mad jeg skal sælge som nogen andre laver i køkkenet 

arbejdstiderne ved jeg, det stod os i stillingen .. 

De forventer man er servicemindet, bolde i luften og smilende osv

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Hej,

De vil måske fortælle dig en masse omkring jobbet, og spørge dig om du har erfaringer med de forskellige ting de nævner, og hvad du ellers har fået ud af dit tidligere job og hvordan det var. De spørger sikkert, men ellers kan du selv fortælle, både hvad dine erfaringer, og ikke mindst dine værdier er ift. kundekontakt/behandling.

Måske vil de gerne vide hvordan din dag er struktureret, altså hvis du har børn, hvordan dine aflevering/hente tider ser ud, og hvordan det ellers passer ind i deres forventninger. Hvor fleksibel er du i virkeligheden?

De fortæller jo meget, også om løn og arbejdstider og det hele. Men hvis ikke de viser dig selve arbejdsstedet, ville jeg spørge ind til det. Også lidt til de andre medarbejdere. Hvad med de første få dage? Er der nogenlunde forventningsafstemning?

Og ellers: Mind dig selv om, at du jo har to arme og to ben, og et fornuftigt, intelligent hoved, så selvfølgelig kan du da alt det andre ansøgere kan. Ellers er der måske småting du lige skal se hvordan fungerer, men det er detaljer. Og du kan det bedre, for du vil lægge din sjæl ind i det, selv om det måske ikke er drømmejobbet.

Så hav en attidude, især over for dig selv - "Kan alt, bare spørg! ". Og vær rolig og åben og smilende.

Og hvis du ikke får det, jamen så er det bare fordi det ikke var "dit" job. Dit, der passer dig endnu bedre, venter stadig forude, så ingen grund til at stresse

Det var lige mit lille pep-talk, håber det hjælper noget

Mange tak for dine rigtig gode råd. 

Dog har jeg ikke nævn i min ansøgning at jeg har et barn på 5, af den grund at jeg gerne vil have love og forsvar det, du ved, barnet er ikke en hindring osv osv fremfor at de evt bare skrottet mig udfra at det stod i min ansøgning 

Vil helt klart spørg om at se stedet hvor jeg evt skal arbejde, hvis ikk de selv kommer med det.. 

Er virkelig nervøs i det omfang at jeg gerne vil vise dem at jeg faktisk er interesseret i det job, bliver bare hurtigt lidt genert fordi jeg er på ude bane hvor jeg skal formå at "sælge" mig selv .. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Kattha

Anonym skriver:

Mange tak for dine rigtig gode råd. 

Dog har jeg ikke nævn i min ansøgning at jeg har et barn på 5, af den grund at jeg gerne vil have love og forsvar det, du ved, barnet er ikke en hindring osv osv fremfor at de evt bare skrottet mig udfra at det stod i min ansøgning 

Vil helt klart spørg om at se stedet hvor jeg evt skal arbejde, hvis ikk de selv kommer med det.. 

Er virkelig nervøs i det omfang at jeg gerne vil vise dem at jeg faktisk er interesseret i det job, bliver bare hurtigt lidt genert fordi jeg er på ude bane hvor jeg skal formå at "sælge" mig selv .. 

Kan virkelig godt forstå dig, jeg synes også det er uhyggeligt svært at skulle sælge mig selv. Men det er vel okay at være lidt nervøs. Prøv om du så kan virke så åben og ligetil som muligt, så de i hvert fald synes du er rigtig nem at komme ind på. Det må da kompensere lidt for at de kan se du er nervøs - det er trods alt kun menneskeligt.

Og heldigvis er der jo en masse gode ting ved at være mor, som man kan nævne - at man er moden, vedholdende og omsorgsfuld, og alt mulig andet

Håber virkelig det går godt til samtalen, vil krydse fingre for dig

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Kan virkelig godt forstå dig, jeg synes også det er uhyggeligt svært at skulle sælge mig selv. Men det er vel okay at være lidt nervøs. Prøv om du så kan virke så åben og ligetil som muligt, så de i hvert fald synes du er rigtig nem at komme ind på. Det må da kompensere lidt for at de kan se du er nervøs - det er trods alt kun menneskeligt.

Og heldigvis er der jo en masse gode ting ved at være mor, som man kan nævne - at man er moden, vedholdende og omsorgsfuld, og alt mulig andet

Håber virkelig det går godt til samtalen, vil krydse fingre for dig

Lige præcis, det bliver min fremgangs måde og så takke for invitationen .. 

Ja synes det svært at man ikke kan forberede sig på deres spørgsmål hehe - så man er sikker på at det er et godt svar man kommer med hehe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.