Celleskrab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.622 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. september 2009

Kruse90

Hej alle i dejlige Kvinder

Har hørt at man har større chance for at blive gravid hvis man får et celleskrab.
Altså personligt syntes jeg selv det lyder lidt underligt. men man kan jo aldrig vide.
Så ville lige jo høre

knusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Nybagt mor

Det har jeg ikke hørt om, men en veninde jeg har, der arbejder på barselsgangen på Frb. hospital, har fortalt at de har en del der efter at have fået en skylning af æggestokkene pludseligt blev gravide
Men som med alting andet, så kan det jo være tilfældigt.

Knus Christine

Anmeld

28. september 2009

Sofia24

Nej det har jeg godt nok heller aldrig hørt!
Har derimod en veninde som efter adskillige celleskrab (hun havde celleforandringer) har fået at vide, at hun i forbindelse med graviditet - som hun nu er den heldige ejer af - måske kan få svært ved at bærer barnet til termin. 
Hvor har du hørt det henne?   Kram Sofia

Anmeld

28. september 2009

Mutti2B

Sofia24 skriver:

Har derimod en veninde som efter adskillige celleskrab (hun havde celleforandringer) har fået at vide, at hun i forbindelse med graviditet - som hun nu er den heldige ejer af - måske kan få svært ved at bærer barnet til termin. 

Nej, det har jeg godt nok heller ikke hørt om.

Sofia: Mener du ikke at din veninde har fået lavet keglesnit? Alle kvinder skulle helst ha foretaget celleskrab min. hver 3. år, men hvis der er celleforandringer tjekkes man selvfølgelig oftere.

Jeg har selv fået foretaget 2 keglesnit indenfor få år, og hver gang skærer de et stykke af livmoderhalsen. Så nu har jeg fået at vide at hvis jeg vil være gravid, skal det planlægges. Jeg skal nemlig ha "snørret" livmoderhalsen sammen inden jeg bliver gravid, for ellers er der høj risiko for at jeg vil tabe barnet 

Anmeld

29. september 2009

Kruse90

Sofia24 skriver:

Nej vel
syntes også det lød underligt.

Det var min kæreste der havde snakket med en på skolen.
han sagde nemlig at det var sådan
men han kan jo også have hørt det

Anmeld

29. september 2009

Sofia24

Mutti2B skriver:

Nej, det har jeg godt nok heller ikke hørt om.

Sofia: Mener du ikke at din veninde har fået lavet keglesnit? Alle kvinder skulle helst ha foretaget celleskrab min. hver 3. år, men hvis der er celleforandringer tjekkes man selvfølgelig oftere.

Jeg har selv fået foretaget 2 keglesnit indenfor få år, og hver gang skærer de et stykke af livmoderhalsen. Så nu har jeg fået at vide at hvis jeg vil være gravid, skal det planlægges. Jeg skal nemlig ha "snørret" livmoderhalsen sammen inden jeg bliver gravid, for ellers er der høj risiko for at jeg vil tabe barnet 

Hmm - godt spørgsmål.
Men hun har i hvert fald ikke fået den besked som du har, med at blive snørret sammen. 
Hun har fortalt at hun bliver skrabet (som jeg normalt blir hvert 3. år) ofte, for at holde øje med om celleforandringerne bliver flere eller ændre sig. Så hendes slimhinde ligner et krater, siger hun...   

Det gør mig ondt at hører, med at din graviditet skal planlægges og tilmed snørres sammen  Må ikke være rart! Men dejligt at vide, at det kan lade sig gøre - hvilket jo er det vigtigste
Knus Sofia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.