Skilsmisse bonus barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg har det dejligste bonus barn. 

Vi har 6/8 ordning med 6 dage hos far/mig 

men barnet bliver ofte ked af det mellem 3-5 gange på de 6 dage, og siger jeg savner mor... 

Når vi så siger det er okay at savne og om hun gerne vil hjem til mor, så græder hun endnu mere og siger nej for så savner jeg jer. Og den får vi hver gang. 

Altså lige meget hvor hun er så savner hun de andre forældre.

(Mit dilemma) hvordan takler vi den? Hvad siger vi til hende når hun savner så meget at hun bliver ked af det? (Mor siger det samme sker hjemme ved hende) 

Mor kan ikke have flere dage med barnet fordi hun arbejder aftenvagt 5 af dagene. 

Og far må ikke få flere dage fordi mor spiller håndbold og arbejder aften 3 ud af hendes 8 dage hvor barnet så bliver passet af mormoren... 

Håber jeg fik det hele med.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2016

alenemor42

I bliver bare ved som i allerede gør, det er jo ikke unaturligt at savne

Anmeld Citér

12. juni 2016

FruK

Det er da helt ok at hun savner. Hun skal altid undvære en af sine forældre.

Sig at I godt kan forstå det og trøst hende, hvis hun har behov for det. 

Hvor gammel er hun?

Min store dreng er lige meget hos mig og hans far, en uge ad gangen. Da han var mindre havde vi ham også lige meget, men med hyppigere skift - kun 3/4 dage hvert sted, det var nemmere for han dengang, at han ikke skulle undvære os så længe af gangen.

Anmeld Citér

12. juni 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Min piges far og jeg har en 7/7 ordning, hun er 4 og vi bor ret tæt på hinanden .. Hun savner hendes far når hun er her og omvendt dernede - typisk når hun ikke får sin vilje .. Men når det er, plejer jeg også at sige 'det kan jeg godt forstå, og du må gerne savne far - og nu er der kun x dage til du skal hjem til ham igen' med glæde i stemmen, det plejer at gøre det her .. Men det er ikke altid sjovt, nej ..

Anmeld Citér

12. juni 2016

Newsence

Rum følelsernes og bliver det særlig slemt kan man jo ringe til den anden forælder.. Tag evt en snak med bio mor så I får en fælles måde at takle det på.. Lav nogle aftaler så barnet oplever en vis ensartethed

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym trådstarter

3,5 år gammel. 

Og ja, har overvejet om vi skulle prøve og køre efter morens arbejde 5/5/2/2 for at få kortere dage.. 

Og som en skriver, det bliver altid sagt når det er senge tid og det ikke lige passer barnet, eller når ikke man får sin vilje. :-) 

vi fortsætter som vi har gjort, og ser om det ender med kortere dage eller om det bliver for rodet! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.