Vi besluttede os for at gå i gang med babyprojektet i januar sidste år, altså i 2015. Jeg troede nærmest, jeg ville blive gravid den første gang, vi havde sex uden P-piller. Vi var nok lidt sløve i starten - kun 3-5 gange sex om måneden de første fem måneder, når jeg mente, jeg måtte have ægløsning (jeg fik aldrig helt tydelige ÆL-tests).... Og der skete ingenting.
I juni sidste år gik jeg 16 dage over tid, hvor vi virkelig troede, at NU måtte den være der... Men nej! På det tidspunkt blev jeg så træt af alt det psykiske omkring gravid/ikke gravid... Det fyldte for meget i mit hoved, og det var skuffelse på skuffelse hver måned, når min menstruation kom! Vi besluttede os derfor at holde sommeren 'graviditetsfri' - så jeg kunne få ro i hovedet, og desuden nyde alle de spændende ting, vi skulle lave over sommeren.
Midt i juli gik min arbejdsplads helt uventet konkurs, og jeg stod pludselig arbejdsløs. Nu gav det sig selv, at der ikke skulle laves baby..... I september startede jeg på et nyt arbejde, og vi blev enige om, at vi nok skulle vente et par måneder med graviditetsprojektet, så jeg ikke lagde ud med at skulle annoncere over for mit nye arbejde, at jeg var gravid. Vi genoptog derfor projektet i november - uden held igen.
Sidst i november fik jeg pludselig konstateret en meget sjælden autoimmun øjensygdom som gør, at mit højre øjes nethinde nedbryder sig selv. Måden at behandle det på er at give mig en kanyle i øjet, som stopper processen - men den medicin hæmmer væksten af nye blodkar i min krop, så efter en indsprøjtning er der 3 måneders karantæne fra babyprojektet (et foster skal jo bruge nye blodkar).
På grund af det dumme øje har jeg nu være i karantæne de sidste 6 måneder, men i denne måned kunne vi endelig begynde at prøve igen. Blot for at blive skuffet over endnu en negativ graviditetstest i dag!
Jeg er snart opgivende... Hvorfor vil det ikke lykkes!? Jeg er 35 år og derfor ikke helt ung længere. Tanken skræmmer mig, at vi har prøvet i halvandet år uden held!! Men reelt set har vi kun haft 8-9 forsøg/cyklusser i den periode. Jeg ved ikke, om det er for tidligt at bede om hjælp/råd hos en fertilitetsklinik?
Med venlig hilsen
Hende den skuffede... Endnu engang :/