Herpes i underlivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er gravid på uge 7, og har fået herpes i underlivet, det er ikke første gang jeg har det, men har så talt med lægevagten her til morgen som har udskrevet zovir tabletter til mig, 1 pille 5 gange dagligt i 5 dage. 

Men må ærligt indrømme jeg ikke er helt tilpas ved at tage dem. 

Min veninde havde et herpes udbrud i hendes graviditet og hun måtte ikke få en kur da hun var gravid. Men jeg må gerne for min læge?

andre der (desværre) har det og har fået tabletter under graviditeten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2016

Molgard

Hej  

Kan umiddelbart ikke se noget problem i at skulle tage imod behandlingen, selvom jeg godt kan forstå ønsket om ikke at tage medicin under graviditet

Læs evt her på lægehåndbogen: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/infektioner-i-graviditeten/herpes-i-graviditeten/

Anmeld Citér

11. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg er gravid på uge 7, og har fået herpes i underlivet, det er ikke første gang jeg har det, men har så talt med lægevagten her til morgen som har udskrevet zovir tabletter til mig, 1 pille 5 gange dagligt i 5 dage. 

Men må ærligt indrømme jeg ikke er helt tilpas ved at tage dem. 

Min veninde havde et herpes udbrud i hendes graviditet og hun måtte ikke få en kur da hun var gravid. Men jeg må gerne for min læge?

andre der (desværre) har det og har fået tabletter under graviditeten?

Hvor langt var din veninde henne? For det har meget at sige. 

Du er ikk så langt henne og baby har sin egen lille madpakke endnu. Den er ikke begyndt at modtage næring osv fra din krop endnu så jeg ville ikk være bekymret for at tage dem

Anmeld Citér

11. juni 2016

1977

Profilbillede for 1977

Hvis du tjekker medicin.dk skriver de at det om nødvendigt kan anvendes og at det ikke har været problemer i første trimester 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Hvis du tjekker medicin.dk skriver de at det om nødvendigt kan anvendes og at det ikke har været problemer i første trimester 

Kan kun finde det her 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Hvor langt var din veninde henne? For det har meget at sige. 

Du er ikk så langt henne og baby har sin egen lille madpakke endnu. Den er ikke begyndt at modtage næring osv fra din krop endnu så jeg ville ikk være bekymret for at tage dem

Hun var 5 måneder henne. 

Troede faktisk allerede at baby fik gennem navlesnoren, synes jeg har læst det er allerede fra uge 6 de for næring fra moren. Men har måske misforstået? I såfald så vil jeg tage tabletterne

Anmeld Citér

11. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hun var 5 måneder henne. 

Troede faktisk allerede at baby fik gennem navlesnoren, synes jeg har læst det er allerede fra uge 6 de for næring fra moren. Men har måske misforstået? I såfald så vil jeg tage tabletterne

Så er det derfor hun ikke måtte. Fordi hun var alt for langt henne. 

Hmm nu bliver jeg faktisk selv i tvivl da jeg lige læste uge for uge og moderkagen er fuldt udviklet nu og får ilt gennem navlesnoren. 

Ville nok for en sikkerheds skyld lige ringe til egen læge mandag morgen og få noget vejledning. Hvis han/hun siger god for den så kan du tage dem. Men ville egentlig nok lige vente weekenden over 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Så er det derfor hun ikke måtte. Fordi hun var alt for langt henne. 

Hmm nu bliver jeg faktisk selv i tvivl da jeg lige læste uge for uge og moderkagen er fuldt udviklet nu og får ilt gennem navlesnoren. 

Ville nok for en sikkerheds skyld lige ringe til egen læge mandag morgen og få noget vejledning. Hvis han/hun siger god for den så kan du tage dem. Men ville egentlig nok lige vente weekenden over 

Ja, tænker også jeg venter. Og ellers vil må jeg bide smerten i mig og lade det gå over af sig selv om et par uger☺️ Tror faktisk hellere jeg vil lade det gå i sig selv 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Ja, tænker også jeg venter. Og ellers vil må jeg bide smerten i mig og lade det gå over af sig selv om et par uger☺️ Tror faktisk hellere jeg vil lade det gå i sig selv 

Jeg har aldrig selv haft det så ved ikke hvordan det føles. Men umiddelbart tænker jeg da at hvis det er til at holde ud er det vel at foretrække men ville nok lige vende den med lægen alligevel

Anmeld Citér

11. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du ikke vil tage pillekuren, så kan du med stor fordel smøre med alm zovir-creme, da det tager noget af smerten, samt du ikke smitter dig selv når blærende springer. -Hvis altså det er udvendigt at disse er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.