Dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Generelt for eller imod dræn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

785 visninger
8 svar
2 synes godt om
10. juni 2016

Anonym trådstarter

Min datter skal have lagt dræn, hvilket jeg ikke er tryg ved. Hun har det sidste års tid haft væske på ørerne on/off. Hun har gået hos en ørelæge, som har sagt, at der har været udvikling i det i den positive retning, og at hun nok slap. Nu har hun så været ved en anden, som har sagt, at nu er tiden inde til dræn. Så det kom ret meget bag på os, og vi er faktisk i tvivl.

Jeg vil meget gerne høre om oplevelser med dræn positive/negative og argumenter for/imod. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter har fået dræn, og de ventede længe med at give det.. Det startede i 6 måneders alderen.. Hun skreg og skreg! 

Det varede til hun var 11 måneder, hvor hun endelig fik dræn, hvilket var det bedste der nogensinde er sket for hende... Skrigeriet stoppede og min datter virkede til at have det meget bedre.. Hun har ingen problemer idag  

det var virkeligt hårdt, da det stod på, og hun blev ved med at skrige, så jeg er glad for dræn findes

Anmeld Citér

10. juni 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg er for dræn. Kan slet ikke forstå at man kan være i mod. Det er et meget lille indgreb, selvfølgelig skal de narkose, men det er ikke ret længe. 

Alle mine tre børn er ørebørn. Den første fik dræn som 2 årige, der efter gik der 14 dag så snakke hun i sætninger, før dræn intet sprog. De to andre fik dræn som et årige, på grund af væske-dejligt for dem og os, så blev der ro om natten.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Soonmom

Mine erfaringer med dræn er også kun super positive.  De børn vi har haft i vuggestuer der har fået dræn er sproget eksploderet bagefter og barnet har fået mere trivsel.  Jeg kan  heller ikke forstå at man  kan  være imod, synes det er lidt som børnevaccine debatten 

Anmeld Citér

10. juni 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Min pige på 2 år fik dræn ca 9 mdr gammel på grund af mellemørebetændelse konstant og det var guds gave hun fik det meget bedre lidt tid efter og har fået det lagt igen lidt inden hun blev 2 år 

Min pige på 7 mdr har lige gået det lagt for en uge siden hun havde ikke mellemørebetændelse men fik konstant væske på ørene og virkede ikke til at have det godt hun havde meget meget ondt ind til videre virker det dog stadig til det gør en smule ondt men det kan osse være tænder men de sagde ved lægen at det nok var arende  der lige skulle Hele op. 

Men er stadig klart for det. Det er et meget lille ingrab og er hurtig overstået 

Anmeld Citér

10. juni 2016

xStinepigen

Min datter skal have lagt dræn, hvilket jeg ikke er tryg ved. Hun har det sidste års tid haft væske på ørerne on/off. Hun har gået hos en ørelæge, som har sagt, at der har været udvikling i det i den positive retning, og at hun nok slap. Nu har hun så været ved en anden, som har sagt, at nu er tiden inde til dræn. Så det kom ret meget bag på os, og vi er faktisk i tvivl.

Jeg vil meget gerne høre om oplevelser med dræn positive/negative og argumenter for/imod. 

Jeg fik dræn et par gange som lille. Det hjalp desværre ikke på mig, de faldt hurtigt ud og ingen virkning. Det hsr resulterer i arvæv i ørene som giver lidt nedsat hørelse, medt på det ene øre. Men ikke noget vildt og voldsomt. Jeg var næsten helt døv da jeg havde væsken. Men de var også nødt til at springe min trommehinder til sidst. Der var en dag hvor jeg skreg, fik et tryk i ørene - væsken forsvandt om kommer kun efter en forkølelse nu

Min søster fik lagt dobbelt dræn dom lille, det faldt ud for nogle år siden da hun var 20 - og det havde virkning oå hende . 

Jeg er af sen mening, at det er best at forsøge hvis ens bane er meget påvirket, f.eks. Hyppige betændelser osv, så ville det være forsøget værd. Men du skal nok snakke med dem om, en anden læge har sagt spdan  

Anmeld Citér

10. juni 2016

Lilott

Min søn begyndte at få meget mellemørebetændelse da han var omkring et halvt år. 

Vi havde altid døjet meget med søvnen og han kunne ikke finde ro når han lå ned. Da han var 14 mdr fik han så lagt dræn og siden har han kun haft mellemørebetændelse tre gange. Det er lidt noget andet end de 2-3 gange om måneden han havde før. 

Han er tre år nu og begge dræn er faldet ud, men han har ikke længere væske på ørene og det går stadig bedre med søvnen end det gjorde før han fik dræn

Anmeld Citér

10. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Min datter på 4 år har fået lagt dræn 3 gange siden hun var 2,5 år gammel. Egentlig ikke fordi hun havde ondt eller noget, men hendes sprog haltede og man fandt så ud af at hun havde ekstremt højt tryk i ørene pga væske. Vi har været fuldt tilfreds og kunne tydeligt mærke en forskel hun har fortsat dræn, men skal forhåbentlig ikke have dem lagt flere gange

Anmeld Citér

10. juni 2016

nilletøz

Jeg har stemt for..

vores den mindste 3(år) har fået langt dræb 2 gange nu, og de øn første gang var jeg også nervøs, men han klarede det super godt..

anden gang var han bare sej, han vågede ret hurtig fra narkosen og vsr næsten sig selv resten af dagen, han lignede ikke en der havde været i narkose!

det er det bedste jeg har gjort for min søn, han har bare udviklet sproget så meget efter han har fået langt dræn første gang! Havde aldrig troet det vil hjælpe ham så meget som det faktisk gjorde! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.