Anonym skriver:
Jeg overvejer brystreduktion. Jeg er ung kvinde på 23 år med 2 børn. Er 75 kg 175 høj og bruger 70J i bh str. Mine patter hænger og bliver tunge og gøre ondt foroven nå jeg tager bh af. Har ondt i nakke/skuldre. Jeg overvejer at gå til min læge med mine tanker da jeg ikke har råd til en operation på min SU.
Jeg har lige været til undersøgelse i det offentlige, jeg blev desværre afvist.
Der er bestemte krav, der skal være opfyldt for at få det gjort igennem det offentlige.(kan googles), men er ca:
Normalvægtig og sygeligt store bryster
eller
Et vægttab på minimum 15 bmi-enheder(der skal kunne dokumenteres), brystvorten skal hænge et vist antal cm fra kravebenet. En god bh må ikke kunne afhjælpe problemet. Der skal være fysiske gener(smerter, svamp m.v)
Jeg har så store smerter at jeg tager fast smertestillende og går til fysioterapeut. Har problemer med fugt, svamp og eksem. Det eneste punkt jeg ikke opfylder er de 15 bmi-enheder. Hvis jeg skal opfylde det, bliver jeg undervægtig.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for har ikke råd til det selv. Jeg kan ikke engang få en bh der passer.
Min egen læge var helt sikker på at jeg kunne få det gennem det offentlige.
Jeg ville ønske at jeg kunne have skrevet noget positivt til dig. Og for blot få år siden var det lettere at få gratis operation. Det er næsten umuligt nu, hvis du ikke har fået gastric bypass, og på den måde tabt dig massivt.
Anmeld
Citér