Erfaring med menstruation cup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

alenemor42

Jeg har også investeret i en og har brugt den en gang ... men den skal snart i brug for 2. Gang.

Det kræver lidt at få den til at sidde men mon ikke det kommer. Jeg er vild med at jeg ikke blødte igennem og slap for alle de bind og tampax som jeg bruger formuer på fordi jeg bløder vildt meget. Jeg har købt min et sted hvor de havde 4 størrelser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg synes netop at man nemt får lugtgener med tampon og bind, fordi der kommer blodet i kontakt med luften/ilten hvor med cuppen bliver blodet ligesom holdt inde i kroppen, og kommer ikke i kontakt med med ilten, så forrådnelsesprocessen (som skaber lugten) går ikke i gang. Altså er blodet stadig helt frisk, selvom man kun tømmer cuppen morgen og aften. 

Jeg har faktisk klippet stangen af min divacup, fordi jeg alligevel ikke brugte den og den nemt kom til at genere lidt. Jeg stikker i stedet en finger helt op i skeden, og trykker på siden af cuppen så vacummet bliver brudt. Herefter er det nemt lige at hive den ud, og bare hælde blodet i toilettet. Skyller cuppen i håndvasken og sætter den op igen, og så er jeg klar til de næste 12 timer. 

Jeg synes det er SÅ fedt at jeg kun skal beskæftige mig med det blodbad der er min mens 2-3 gange om dagen (bløder meget kraftigt, så er nogle gange nødt til at skifte morgen, middag og aften) og for det meste ikke behøver at beskæftige mig med det andre steder end hjemme hos migselv. Jeg behøver ikke bekymre mig om lugt eller lækage, for det sker bare ikke. 

Jeg synes generelt tampon og bind er ret ulækkert fordi når man så er færdig med at bruge det, så kommer det til at ligge og lugte i skraldespanden indtil den skal tømmes. Hvor med cuppen bliver blodet skyllet ud i toilettet med det samme, jeg slipper for at få det på mine fingre, og der er stort set intet på papiret når jeg tørrer mig efter jeg har tømt cuppen. 

Den er faktisk også så diskret at jeg på et tidspunkt har haft sex med fyr, som slet ikke opdagede at jeg havde mens.. - Selvom han endda var down under  Han kunne selvfølgelig godt mærke at der var noget deroppe, da han trængte ind, men den generede faktisk ikke. - Og nej det er ikke fordi jeg er hverken stor eller slap dernede, alt er tilbage i samme stand som før graviditeten. 

Mht størrelsen på den, så skal du måske undersøge nogle andre mærker. På  http://menstruationskoppen.dk/sammenlign-og-kob/ kan du sammenligne og købe flere forskellige kopper. Der er f.eks. MeLuna str S der kun er 3,8 cm i diameter sammenlignet med divacup str 1 der er 4,3 cm. Eller FemmyCycle hvor den mindste str kun er 3,1 cm i diamter. FemmyCycle er dog forholdsvis dyr, hvor MeLuna er en af de billigeste kopper på markedet. 

Wauw.... totalt brugbart svar. Tusind tak for hjælpen. Jeg tror vi har en ny sælger for diva cup i dig ��

Anmeld Citér

11. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Wauw.... totalt brugbart svar. Tusind tak for hjælpen. Jeg tror vi har en ny sælger for diva cup i dig ��

Hahaha, jamen jeg er bare selv så glad for min divacup, Og var så træt af bind og tamponer. Så når/hvis andre er interesseret i det så hjælper jeg gerne og øser ud af min viden 

Er glad for at du kunne bruge det til noget, håber du bliver glad for din cup 

Anmeld Citér

11. juni 2016

SB84

Jeg må give mummit ret i alt hvad hun siger. Jeg er så glad for min menstruationskop og kunne aldrig forestille mig at skulle bruge andet igen

Jeg bløder generelt ikke særlig meget så bortset fra første døgn, hvor jeg tømmer den to gange, kan jeg nøjes med at tømme den en gang i døgnet. Så skønt ikke at skulle tænke over det andet end 1-2 gange i døgnet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.