Et slag i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2016

S.S.Robin

...... Idag fik vi svar på.min kærestes sædprøve. 3% normale sædceller. Vi fik ikke svar på hvor mange han havde ialt, dog var lægens svar at vi skal have hjælp, og at det ville være meget usandsynligt at vi selv kunne blive gravide.

Jeg har pco med en æggestok der er ude af drift, og den anden kan ikke finde ud af at frigive æggene når de er klar. 

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal tackle alt det her. Jeg er så ked af det på vores vegne  det er monster uretfærdigt!

Næste skridt er færdiggørelse af prøver, sådan at vi kan få en henvisning til en fertilitetsklinik. Men hvad sker der så? Går der et år inden sagen er behandlet og godkendt? Hvad er vores chancer i alt det her? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

123.

S.S.Robin skriver:

...... Idag fik vi svar på.min kærestes sædprøve. 3% normale sædceller. Vi fik ikke svar på hvor mange han havde ialt, dog var lægens svar at vi skal have hjælp, og at det ville være meget usandsynligt at vi selv kunne blive gravide.

Jeg har pco med en æggestok der er ude af drift, og den anden kan ikke finde ud af at frigive æggene når de er klar. 

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal tackle alt det her. Jeg er så ked af det på vores vegne  det er monster uretfærdigt!

Næste skridt er færdiggørelse af prøver, sådan at vi kan få en henvisning til en fertilitetsklinik. Men hvad sker der så? Går der et år inden sagen er behandlet og godkendt? Hvad er vores chancer i alt det her? 

der går ikke et år, 2-4 måneder fra klokken har modtaget henvisning til i er i behandling. jeg fik henvisning i november, kom til samtale i januar. Opstart behandling sidst på måneden i januar

Anmeld Citér

9. juni 2016

Diosa85

Har ingen erfaring på området. Men ville ikke bare smutte videre uden lige at sende en trøstende krammer på vejen. Det er da skide uretfærdigt og føler virkelig med jer 

Anmeld Citér

9. juni 2016

FrkC

Stort kram til dig 

Tror ventetiden er ret forskellig rundt omkring i landet .. Det kommer måske nok også lidt an på sommerferien på den enkelte klinik .. Vi kom til første samtale slut oktober 2014 (var ved lægen og blev henvist ca 14 dage - 3 uger inden) , opstartskursus i starten af december og så kunne vi melde os til ved første mens herefter .. Det passede selvfølgelig med juleferie så vi måtte vente til sidst i januar med at komme igang  Det synes jeg egentlig var okay hurtigt .. Vi var i icsi behandling i Skive .. 

Held og lykke til jer 

Anmeld Citér

9. juni 2016

S.S.Robin

Newgirl. skriver:

der går ikke et år, 2-4 måneder fra klokken har modtaget henvisning til i er i behandling. jeg fik henvisning i november, kom til samtale i januar. Opstart behandling sidst på måneden i januar

Eeej hvor dejligt  Jeg tænkte bare at med de normale ventetider hos det offentlige. Og så med deres behandlingstid.

Det gav da lidt ro i kroppen.

Anmeld Citér

9. juni 2016

123.

S.S.Robin skriver:

Eeej hvor dejligt  Jeg tænkte bare at med de normale ventetider hos det offentlige. Og så med deres behandlingstid.

der hvor jeg er også det offentlige. de har en vente tid til første samtale nu på 2 måneder. Og derefter er det ikke yderligere ventetid på behandling. Så det går stærkt når klink'en har modtaget henvisningen .

Anmeld Citér

9. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

S.S.Robin skriver:

Som andre også skriver kommer det vildt meget an på hvor i landet I er. Min veninde har lige ventet knap 1,5 år på ICSI på riget. Først et år på forsamtale og så 5 måneder på behandlingsstart. 

Vi var til forsamtale på Skive. Der ventede vi 3 måneder og derefter 3 måneder på opstart. Så det svinger virkelig. 

Vi valgte så at betale i det private og hvis man på nogen måde har råd er det virkelig en fantastisk løsning, som jeg kun bliver mere glad for for hver dag. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

MorTilN

S.S.Robin skriver:

Kender uden mærket den følelse du sider med har selv været der og er der stadig lidt endnu

Mænds sædkvaligtet kan svinge rigtig meget. Min kæreste gik fra 3% til 10% gode sædceller på 5 måneder så der er håb vi er blevet rykket fra reagensglas behandling til at forsøge med insiminerring først

Anmeld Citér

9. juni 2016

Rtjm05

S.S.Robin skriver:

Jeg har pcos og min kæreste har dårlig sædkvalitet......

Vi blev henvist til fertilitetsbehandling i starten af august 2015, vi var til første samtale midt i september, startede i ivf behandling i november, og vi venter nu en lille dreng til august 

Held og lykke til jer

Anmeld Citér

9. juni 2016

S.S.Robin

rikkeivalo skriver:

Jeg har pcos og min kæreste har dårlig sædkvalitet......

Vi blev henvist til fertilitetsbehandling i starten af august 2015, vi var til første samtale midt i september, startede i ivf behandling i november, og vi venter nu en lille dreng til august 

Held og lykke til jer

Dejligt. Tillykke med det  det var en dejligt opmuntrende besked. 

Tak!!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.