Selv-loving pædagogik for hysteriske mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Momblog.dk

Børn har brug for tålmodige voksne, der lytter til dem. Dét kan forældre såmænd også have brug for.

Self-loving pædagogik for hysteriske mødreI mine sønners børnehave og vuggestue anvender de det dér anerkendende pædagogik. Det betyder i praksis, at i stedet for at brøle: “Du må kraftedderperkme ikke banke Otto oven i hovedet med den der lede kæp, din lille satan!” – så nærmest nynner de hypnotisk: “Jeg kan se, at du bliver lidt vred på Otto nu, men du må gerne lægge pinden ned på jorden og fortælle, hvad der gør dig så vred”.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Miamaja

Jeg er dybt uenig i begge ovenstaaende former for paedagogik
Og jeg ville selv blive rasende hvis mit barn blev slaaet og sparket af en som stille og roligt fik at vide ' du maa vaere lidt vred????

Anmeld

1. oktober 2009

Lone Jakobsen

jeg var ikke klar over at det lige frem havde et navn... men vi er begyndt at bruge det herhjemme...og nej hvor det virker.
med 5 aktive rollinger...hvor af den ene har ADHD og en af de andre har store problemer med sin opførsel... ja så er det fantastisk at se hvor meget man opnår ved at undgå at hæve stemmen.... men i stedet give et knus og tale roligt og fornuftigt med dem.
jeg har fået 2 af de værste hidsigpropper til at falde til ro ved at bruge den metode..meeen tog mig selv i at stå med et skrigende spædbarn på armen her til morgen, og råbe HVIS I IKKE SIDDER I BILEN OM 5 MIN SÅ KOMMER I IKKE MED...
så alt med måde

Anmeld

1. oktober 2009

Lone Jakobsen

jeg var ikke klar over at det lige frem havde et navn... men vi er begyndt at bruge det herhjemme...og nej hvor det virker.
med 5 aktive rollinger...hvor af den ene har ADHD og en af de andre har store problemer med sin opførsel... ja så er det fantastisk at se hvor meget man opnår ved at undgå at hæve stemmen.... men i stedet give et knus og tale roligt og fornuftigt med dem.
jeg har fået 2 af de værste hidsigpropper til at falde til ro ved at bruge den metode..meeen tog mig selv i at stå med et skrigende spædbarn på armen her til morgen, og råbe HVIS I IKKE SIDDER I BILEN OM 5 MIN SÅ KOMMER I IKKE MED...
så alt med måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.