Hej Lisbeth.
Jeg har lige et spørgsmål angående Anton da der er noget i hans væremåde som har undret mig på det sidste.
Når far kommer hjem fra arbejde reagerer han ved at kigge efter ham når han kan høre ham, og han smiler og bliver glad når far siger Hej.
Hvis jeg derimod har været væk fra ham og kommer hjem er der ingen reaktion overhovedet. Jeg skal virkelig være heldig hvis jeg kan lokke et smil ud ad ham. Ellers "ignorerer" han mig bare. Er det normalt?
Jeg har også lagt mærke til at hvis han feks ligger på gulvet og leger så er det ikke altid hans blik følger mig nær jeg bevæger mig rundt i rummet eller når jeg forlader rummet. Han kigger efter mig indimellem men andre gange er han fanget af noget andet og ænser så slet ikke at jeg går. Jeg har læst deres blik skal følge os men det er vel ok at det ikke er hele tiden eller hvad?
På forhånd tak
Lisbeths svar
Hej !
Hvis jeg skal tolke dit spørgsmål rigtigt, bliver du bekymret for om din relation til Anton er, som den skal være.
For når du kommer hjem,er der ikke den store gensynsglæde, hvorimod ,når far kommer, smiler han stort.
Det du beskriver lyder helt normalt. Han er sammen med dig i en tæt relation hele dagen, Du har den tætte morkontakt , derfor er han fyldt godt op med samvær. At du er væk nogle timer gør ham ikke utryg.
Han ved og mærker, han er et elsket barn, glad for dig og nyder din omsorg og kærlighed.Kan ligge og observere verden uden at blive bange, for du er der. Det er så fint.
Så kommer far og den store hjem,så nu skal der være lidt mere gang i den, smilet kommer frem sammen med forventningen.
Det er helt normalt ,det kan give et lille stik i hjertet, du har været sammen med ham hele dagen, og far høster det store smil.
Ros dig selv, du har lagt bunden til deres relation. Du har givet ham fundamentet til at kan kan være så glad med far. Det handler ikke om ,hvem der er den bedste for ham. I er to forældre der vil jeres børn det bedste.
Jeg er sikker på I gør det supergodt med den kærlighed I har til begge jeres børn, incl. den usikkerhed der stadig er omkring Anton.
Håber I får al den hjælp der skal til fortsat.
Held og lykke og hav en god sommer.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk