Så fik jeg fri igen 
da lillemanden blev født havde jeg en lille reaktion hvor det tog mig meget tid at føle båndet mellem os, ja faktisk ønskede jeg ham slet ikke. Det gik dog over, ved (fordi jeg skrev igennem hele forløbet) jeg følte den dybtfølte kærlighed da han var 7 uger, men stadig påvirket. Og igen han er vist meget normal måske snerpende til sensitiv men ikke så det gør andet end han er lidt nørdet, eftertænksom, introvert mm. Og jeg tænker han sagtens kunne have blevet sådan uafhængigt især fordi han på mange områder ligner mig.
Så er der den store. Min datter var 3 1/2 år da vi mistede hendes lillesøster. Hun oplevede os i den dybeste sorg, hun oplevede mor og far få revet gulvtæppet væk under fødderne, hun oplevede vi gik i opløsning. Er hun påvirket - uden tvivl men jeg har valgt ikke kun at fokusere på det negative ved påvirkningen. For hun har også fået menneskelige kompetencer fx kan hun tale også om de hårde ting, hun er ikke bange for talen om døden, hun er ikke bange for at være ked af det for hun oplevede vi kunne blive glade igen, hun er trods hun er 13 år meget åben om sine følelser. Men jo hun har også haft store tudeture i alle årene som handlede om hendes lillesøster, hun er meget obs på mig og hvordan jeg har det, hun frygter at miste igen mm.
Og ja så har jeg oven i kronisk dårlig samvittighed over for de to som jeg ikke har på samme måde med den mindste for han har ikke været med i den tidlige sorg og ved det ikke har påvirket ham.
Anmeld
Citér