Puuuuh.... Så kom vi på den anden side

I fredags fyldte Niklas Emil 1 år og i den anledning har vi haft gæster HELE weekenden!
Morten og jeg vågner før Niklas Emil fredag morgen. Vi ligger bare og venter på at der kommer lyde fra børneværelset. Niklas Emil når også kun liiiiige at give en sped lyd fra sig før jeg hopper ud af sengen og halvt løber ind efter ham. Vi finder et lille hurra-flag som vi tar med ind til far i soveværelset. Niklas Emil er helt tosset med flaget som han længe sidder og hygger med mens mor og far synger fødselsdagssang. Niklas Emil får så sin første lille gave, men han er mere interesseret i flaget

Vi står op og jeg gir Niklas Emil tøj på mens far laver havregrøden klar. Efter morgenmaden er guffet leger vi lidt og så er det tid til at komme i vuggestue selvom både mor og har har fri. Vi var blevet enige om at han skulle op og fejres i vuggestuen med fødselsdagssang og en masse opmærksomhed. Vi havde overvejet at give ham kage med til at dele ud, men de få gange Niklas Emil har smagt kage har det ikke været noget han var glad for så istedet havde vi købt en masse frugtstænger og chokoladekiks og dét var bare et hit hos alle børnene

Imens Niklas Emil var i vuggestue havde Morten og jeg travlt! Først ud og handle stort ind, så hjem og i gang med rengøringen, der skulle slåes græs, vaskes vinduer, ryddes op og grønsags lasagnen skulle laves i god tid så den kunne stå og småsimre det meste af dagen.
Om eftermiddagen hentede vi Niklas Emil i vuggestuen og da vi kom hjem kom de første gæster, Mortens lillebror og kæreste som bor i Herning. De skulle blive til om lørdagen hvor vi fik besøg af Mortens forældre og min far og papmor. De var der så hele eftermiddagen til boller, hjemmelavet æblekage (med æbler fra haven) og chokoladekage.
Da gæsterne var taget hjem ved seks-tiden fik vi travlt med at rydde op, bade Niklas Emil og give ham noget aftensmad. Han var godt træt så han blev hurtigt puttet, men det var godt nok en hård kamp at få ham til at sove.
Niklas Emil var kun lige faldt i søvn da det næste hold gæster kom kl ni om aftenen. Det var min storebror og hans kæreste som bor i Ålborg. Min lillebror kom også med. De skulle så blive til om søndagen hvor det sidste hold gæster kom om eftermiddagen, nemlig min storesøster, mand og 2 børn og så min mor.
Behøver jeg at sige at vi var godt smadret da de sidste tog hjem igår klokken fem?
Godt man kun blir 1 år én gang