Omega 3, tager i tilskud og hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
9 svar
2 synes godt om
7. juni 2016

Super-Karla

Hej Jeg kunne rigtig godt tænke mig at tage omega 3, da jeg slet ikke spiser nok fisk, og desværre ikke er så glad for det.

MEN jeg synes virkelig det er en jungle at finde ud af hvilken jeg skal tage. Graviomega og de andre gravid omega 3 produkter er vandvittig dyre. Den jeg fandt i Matas var 209kr for 30 piller. Er studerende og ved ikke om 209kr om måneden burde prioriteres får jo omega 3, igennem avocado, nødder osv. 

Er også lidt bange for tungmetaller om de er renset ordentligt ud hvis jeg køber billige. 

Har i erfaringer med at tage omega 3? Og hvilke har i taget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Super-Karla

Er der slet ingen der tager omega 3 tilskud? vil så gerne vide hvilket mærke. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tager omega3. Køber pikasol. I rema har de dem som regel til 175 for 200 stk(økonomikøb). Synes det er en bedre pris

de der har købt de billige(ekstra's og hvad de ellers hedder) har haft problemer med surt opstød med fiskesmag... Ikke lige noget for mig

Anmeld Citér

8. juni 2016

MissMoon

Overvejer selv at købe Møller tran, det kan fås i Bilka og Matas, og er flydende og skulle efter sigende være meget bedre en piller fordi det ikke laves af fordærvet (altså råden fisk) som pillerne, men af frisk fisk.

Anmeld Citér

8. juni 2016

gokkelok

Monica89 skriver:

Overvejer selv at købe Møller tran, det kan fås i Bilka og Matas, og er flydende og skulle efter sigende være meget bedre en piller fordi det ikke laves af fordærvet (altså råden fisk) som pillerne, men af frisk fisk.

Man kan altså få mange kapsler med frisk fisk i!!! 

Alle dem som købes på apoteket er blevet testet til at være gode

Anmeld Citér

8. juni 2016

Super-Karla

Tusinde tak for svar er stadig i tvivl om hvordan man finde ud af hvilke der er bedst renset for tungmetaller. Men det kan godt være jeg skulle på apo og høre mig ad. Der er lang tid til jordemoder Kons. Så kan næsten ikke vente :/ 

Anmeld Citér

8. juni 2016

"Anarkisten"

Super-Karla skriver:

Tusinde tak for svar er stadig i tvivl om hvordan man finde ud af hvilke der er bedst renset for tungmetaller. Men det kan godt være jeg skulle på apo og høre mig ad. Der er lang tid til jordemoder Kons. Så kan næsten ikke vente :/ 

Som der bliver skrevet længere oppe i tråden, så er apotekets fiskeolie af god kvalitet. 

Apovit (apotekets mærke) har lige lavet en fiskeolie hvor du får 90 kapsler for omkring 110 kr. Der er ofte tilbud på produkterne, så hold øje  

En anden ting.....du får ikke omega3 fra andet end fiskeolie, i hvert fald ikke den "gode" slags. 

Fiskeolien proppes bla. i kapselen fordi olien er så koncentreret, at den smager forfærdentligt hvis man skulle indtage det flydende, så det er altså ikke fordi det er fordærvet 

mht. tungmetaller, så prøv at Google krill-olie 

Anmeld Citér

8. juni 2016

MissMoon

gokkelok skriver:

Man kan altså få mange kapsler med frisk fisk i!!! 

Alle dem som købes på apoteket er blevet testet til at være gode

Det siger jeg heller ikke at man ikke kan!!!! Nu siger jeg bare hvad jeg overvejer og har hørt 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Vilgerneværegravid

Jeg købte apotekets til gravide. Måtte bide i det sure æble og betale - for ja de er virkelig dyre!

Anmeld Citér

9. juni 2016

Skouboe

Hos os spiser vi EyeQ.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.