Eksperthjælp: Hvornår må de små bruge hovedpude.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
1 svar
0 synes godt om
7. juni 2016

Lisbeth Jess

Hvornår må baby bruge hovedpude? Min søn er knap 10 mdr og jeg synes han giver mange udtryk for at ville have en hovedpude i sin tremmeseng. Han putter hovedet på alt hvad han kan finde som er blødt?

Lisbeths svar

Hej !

Jeg kan desværre ikke give dig et klart svar. Der er mange forskellige holdninger til alderen, når du checker nettet

Det kan være andre mødre kan bidrage med erfaringer.

Nu er han så gammel så han selv putter noget under hovedet. Jeg tænker hans kranieknogler er blevet så hårde at en flad pude ikke kan trykke nogen steder.

En pude frarådes hos de små p.gr.a de bløde knogler, men også p.gr.a varmen.Varmeafgivelse sker via hovedet hos de små.

Han er vel så aktiv om natten, at han vender og drejer sig rundt i sengen.

En foldet stofble i et pudebetræk kan udgøre det for en flad hovedpude.

Hvis han falder fint i søvn og sover godt om natten , så det fint.

Hvis du mener, han vil sove bedre med en lille pude, så er det vejen frem, tænker jeg.

Fortsat held og lykke med sønnen din.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

MorTil3+

lisbeth jess skriver:

Hvornår må baby bruge hovedpude? Min søn er knap 10 mdr og jeg synes han giver mange udtryk for at ville have en hovedpude i sin tremmeseng. Han putter hovedet på alt hvad han kan finde som er blødt?

Lisbeths svar

Hej !

Jeg kan desværre ikke give dig et klart svar. Der er mange forskellige holdninger til alderen, når du checker nettet

Det kan være andre mødre kan bidrage med erfaringer.

Nu er han så gammel så han selv putter noget under hovedet. Jeg tænker hans kranieknogler er blevet så hårde at en flad pude ikke kan trykke nogen steder.

En pude frarådes hos de små p.gr.a de bløde knogler, men også p.gr.a varmen.Varmeafgivelse sker via hovedet hos de små.

Han er vel så aktiv om natten, at han vender og drejer sig rundt i sengen.

En foldet stofble i et pudebetræk kan udgøre det for en flad hovedpude.

Hvis han falder fint i søvn og sover godt om natten , så det fint.

Hvis du mener, han vil sove bedre med en lille pude, så er det vejen frem, tænker jeg.

Fortsat held og lykke med sønnen din.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Vores mindste fik en alm voksen hovedpude da han blev et år, før det foldede jeg en baby dyne som han brugte som hovedpude. Men grunden til at han har haft hovedpude så tidligt er fordi han har reflux og astma og helst skal lægge højt. Vores datter begyndte først at bruge hovedpude da hun var 3 år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.