Jeg er dagplejer.
Vi er rendt ind i den ret uheldige situation at en kollega blev fyret, af årsager jeg ikke vil nævne her af hensyn til anonymiteten. Fyringen var desværre berettiget og nødvendig.
Hun blev meget gal og reagerede med at sætte grimme rygter i gang i det meste af vores lokalområde. Hvorefter hun startede op som privat dagplejer. Hun var vores kollega længe og bruger på den mest udspekulerede vis vores svagheder imod os.
Problemet er at hendes netværk er stort og der skal ikke mange løgn-historier til før det er spoleret for os andre.
Vi har ikke brug for en krig med hende, ej heller mudderkastning. Men vi har brug for at vise vores værd udadtil og jeg aner snart ikke hvordan.
Heldigvis vender vores tidligere forældre i dagplejen tilbage når de får næste barn. Men det er svært at få nye familier ind.
Og uanset om forældrene tror på historierne eller ej, så skader alt den sladder og uro os. For ikke at tale om hvordan man som privatperson har det inden i når hele byen f.eks. ved at ægteskabet knager eller lignende.
Hvordan får vi vendt historierne om os?
Anmeld
Citér