Hvordan slippe af med dårlige rygter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
4 svar
3 synes godt om
6. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er dagplejer.

Vi er rendt ind i den ret uheldige situation at en kollega blev fyret, af årsager jeg ikke vil nævne her af hensyn til anonymiteten. Fyringen var desværre  berettiget og nødvendig. 

Hun blev meget gal og reagerede med at sætte grimme rygter i gang i det meste af vores lokalområde. Hvorefter hun startede op som privat dagplejer. Hun var vores kollega længe og bruger på den mest udspekulerede vis vores svagheder imod os.

Problemet er at hendes netværk er stort og der skal ikke mange løgn-historier til før det er spoleret for os andre. 

Vi har ikke brug for en krig med hende, ej heller mudderkastning. Men vi har brug for at vise vores værd udadtil og jeg aner snart ikke hvordan. 

Heldigvis vender vores tidligere forældre i dagplejen tilbage når de får næste barn. Men det er svært at få nye familier ind. 

Og uanset om forældrene tror på historierne eller ej, så skader alt den sladder og uro os. For ikke at tale om hvordan man som privatperson har det inden i når hele byen f.eks.  ved at ægteskabet knager eller lignende. 

Hvordan får vi vendt historierne om os? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Nu ved jeg ikke hvordan det foregår i jeres kommune, men i vores kunne vi ikke få nogle oplysninger om hvilke dagplejer man havde at vælge imellem, så jeg spurgte alle jeg kendte om hvad de havde af erfaringer og hvad de havde hørt. Og ja, dem med dårlige rygter,  ønskede vi så ikke. Måske i kunne laver en folder sundhedsplejersken kunne få med ud, hvor i beskriver åbningstider, hvem i er, hvad i lægger vægt på, jeres rytme og jeres værdier. Måske på en hjemmeside. Det savnede jeg virkeligt. 

Men øv hvor træls :-( 

Anmeld Citér

6. juni 2016

alenemor42

Jeg tænker hvor er jeres ledelse henne i det her ??

Jeg ville aldrig lytte til rygter ...  jeg vil møde dp og danne mit eget indtryk.

Men jeg tænker .... reklame reklame på Facebook med billeder af hvad i laver osv.

Men hvir er det dog ulækkert at nogle mennesker er sådanne, det siger rigtigt meget om hendes karakter og personlighed pyha.

Jeg håber i får vendt skuden .... jeg elsker dagplejere og ville aldrig sætte mit barn i vuggestue ...

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Vores ledelse kan desværre ikke gøre noget, da hun er uden for vores regi og desuden vil det kun forværre situationen hvis vi på nogen måde går til hende. Eneste vej er at prøve at vise at der ikke er hold i sandheden og at der er mange kvaliteter i dagplejen.

Jeg selv, er så skuffet over en kollega, som jeg troede jeg havde et forholdsvis godt forhold til, kunne misbruge min tillid i en sådan grad. 

Vi må desværre ikke være på facebook og kommunen fattes penge, så et større reklamefremstød vil vi ikke få lov til.

Anmeld Citér

7. juni 2016

Kay

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.

Vores ledelse kan desværre ikke gøre noget, da hun er uden for vores regi og desuden vil det kun forværre situationen hvis vi på nogen måde går til hende. Eneste vej er at prøve at vise at der ikke er hold i sandheden og at der er mange kvaliteter i dagplejen.

Jeg selv, er så skuffet over en kollega, som jeg troede jeg havde et forholdsvis godt forhold til, kunne misbruge min tillid i en sådan grad. 

Vi må desværre ikke være på facebook og kommunen fattes penge, så et større reklamefremstød vil vi ikke få lov til.

Hvis i kan få lov af ledelsen og en aftale med sundhedsplejersken at lave sådan en folder omkring hvem i hver især er og hvad i står for osv og i så selv får dem lavet for egne midler... altså selv finansiere det i samlet flok 

Har du overvejet som privatperson at snakke med hende om at du troede i var gode kollegaer/venner og at du virkelig føler at hun misbruger din tillid?  

Jeg tænker at hun må føler at du og dine kollegaer har en del af skylden for hendes fyring siden hun opfører sig sådan! ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.