Pco.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
7 svar
3 synes godt om
6. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej folkens. 

Jeg har lige fået af vide at jeg har forhøjet testortoron (staves?) og min læge mistænker Pco. Så hun har henvist mig til en gynækolog i Aalborg for at blive udredt. Vi ønsker os brændende barn nummer 4, så det bliver temmelig sikker insiminering med min mands sæd vi skal igennem. 

Har virkelig brug for at høre erfaringer. Både gode og dårlige. Jeg får ikke menstruation regelmæssigt. Har først lige fået den, hvor jeg ellers ikke havde haft den siden 25 februar.  Og ellers er den hoppet over flere gange  

Var det svært at blive gravid? Og har i haft problemer med at holde på dem, da det er min mands største bekymring. 

Jeg føler mig meget knust. Det er noget af en kamel jeg lige skal sluge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Hej folkens. 

Jeg har lige fået af vide at jeg har forhøjet testortoron (staves?) og min læge mistænker Pco. Så hun har henvist mig til en gynækolog i Aalborg for at blive udredt. Vi ønsker os brændende barn nummer 4, så det bliver temmelig sikker insiminering med min mands sæd vi skal igennem. 

Har virkelig brug for at høre erfaringer. Både gode og dårlige. Jeg får ikke menstruation regelmæssigt. Har først lige fået den, hvor jeg ellers ikke havde haft den siden 25 februar.  Og ellers er den hoppet over flere gange  

Var det svært at blive gravid? Og har i haft problemer med at holde på dem, da det er min mands største bekymring. 

Jeg har pco - har aldrig mistet, har fået hjælp til begge graviditeter. Det vil sige 1. Graviditet fik jeg "bare" pergotime - hormonbehandling i pilleform, så var jeg gravid

2. Gang var det mere svært - det tog 2 år, og i første iui forsøg blev jeg gravid med tvillinger. 

Der findes forskellige grader af pco, men mit bedste råd er fokus på kost og motion

held og lykke 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg har pco - har aldrig mistet, har fået hjælp til begge graviditeter. Det vil sige 1. Graviditet fik jeg "bare" pergotime - hormonbehandling i pilleform, så var jeg gravid

2. Gang var det mere svært - det tog 2 år, og i første iui forsøg blev jeg gravid med tvillinger. 

Der findes forskellige grader af pco, men mit bedste råd er fokus på kost og motion

held og lykke 

Tak for svar. Sidder allerede og tænker over en sundere kost. 

Jeg håber også vi kan nøjes med hormonbehandling. Men tvivler desværre da min mands sædkvalitet er "moderat nedsat" som vi fik af vide. 

Synes godt nok det var et slag i hovedet. Haraltid haft rigtig nemt ved at blive gravid.. Men nu efter 18 måneder ved vi da hvorfor der ikke er sket noget. 

Dejligt at det lykkedes for jer. Og så endda med tvillinger

Anmeld Citér

6. juni 2016

Dorthe1986

Da min pco var værst fik jeg slet ikke menstruation som i overhovedet ikke. Det eneste der hjalp var at spise efter Kiss-kost (bogen "Spis dig gravid"), der resulterede i et vægttab. Kan huske jeg gik i gang med kosten i april 2010 og i løbet af tre måneder tabte jeg 13 og fik helt af mig selv min menstruation hele to gange. Den kom så ikke af sig selv tredje gang og jeg blev en anelse skuffet - indtil jeg fandt ud af jeg var blevet gravid helt naturligt! Så på 3 mdr lykkedes det her kun med kosten. 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Da min pco var værst fik jeg slet ikke menstruation som i overhovedet ikke. Det eneste der hjalp var at spise efter Kiss-kost (bogen "Spis dig gravid"), der resulterede i et vægttab. Kan huske jeg gik i gang med kosten i april 2010 og i løbet af tre måneder tabte jeg 13 og fik helt af mig selv min menstruation hele to gange. Den kom så ikke af sig selv tredje gang og jeg blev en anelse skuffet - indtil jeg fandt ud af jeg var blevet gravid helt naturligt! Så på 3 mdr lykkedes det her kun med kosten. 

Den bog har jeg aldrig hørt om. Den må jeg hellere undersøge. Men hvor er det dejligt at det ikke betyder at alt vores håb er ude.

hvor er det dejligt at detaljeret former på den naturlige måde.

Anmeld Citér

6. juni 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ro på! Jeg kan sagtens forstå at det kan være ubehageligt at få "diagnosen" (som du så egentlig ikke har fået endnu?), men inden du kaster dig ud i bekymringer, behandling og kostomlægninger, vil jeg foreslå koldt vand i blodet.

Der er masser af kvinder med PCO, som intet mærker til det og ikke har problemer med at (for)blive gravide. PCO findes i mange former og er desværre også lidt nogle gange en "skraldespandsdiagnose".

Jeg har PCO og mærker intet til det, og gør intet ved det. Mine fertilitetsproblemer viste sig at bunde i noget helt andet (sammenvoksede æggeledere), så hvis vi havde fokuseret noget mindre på PCO'en havde jeg sparet en del energi.

Når nu din mand har nedsat sædkvalitet, er det muligt at insemination er vejen frem. Men det kan også være at det er nok blot at stimulere din cyklus lidt. Begge dele er rimelig harmløst.

Før du går i gang med alt det andet, må I rådføre jer med den behandlende læge, som kender jeres specifikke problemer. Fertilitet er meget lidt sort/hvidt - og omgærdet af alt for meget "sådan gjorde min nabo, så det virker nok for dig også".

Rigtig meget held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

6. juni 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Hej folkens. 

Det er så forskelligt hvad der virker forbde forskellige pco'ere og hvor længe der går. Min jlreste og jeg havde aldrig brugt peæcention, og jeg var aldrig blevet gravid����. Pludseligt fik jeg ikke min mens i 3 måneder. Fik bumser, rog 10 kolo på, på de tre måneder. Så fik jeg diagnosen. Fik st vide jeg ikke skulle regne med st blive gravid naturligt, så de gav mig metformin, så vi kunne statte behandling sp jeg ikke tig på da mit bmi er på 30, pg ikke måtte blibe højere. Efter halvanden måned med metformin testede jeg positiv. 

Med den rette kost, og evt vægttab ( hvis nædvendigt ) kan de lade sig gære . Søg evt ind i gruppen på facebook "pco danmark" der kan du få svar på alle spørgsmål

Anmeld Citér

6. juni 2016

Joe92

Jeg fik af vide i april sidste år at jeg havde pco og derfor var jeg ikke blevet gravid. Var fuldstændig knust og gyn sagde jeg nok ikke ville blive gravid uden hjælp. Da jeg kom hjem læste jeg alt om det. Og begyndte på kiss kosten og begyndte at motionere. Var ved at blive udreddet og skulle vente på min næste mens så jeg kunne få skyllet æggestokkene igennem. Eller noget lignende

D. 9 juli stod jeg med 3 positive test! 

Og idag ligger lillemanden i vuggen ved siden af mig og er 12 uger gammel �� 

Det er for vildt. Så kost og motion kan virkelig gøre underværker. Held og lykke med det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.