Ro på! Jeg kan sagtens forstå at det kan være ubehageligt at få "diagnosen" (som du så egentlig ikke har fået endnu?), men inden du kaster dig ud i bekymringer, behandling og kostomlægninger, vil jeg foreslå koldt vand i blodet.
Der er masser af kvinder med PCO, som intet mærker til det og ikke har problemer med at (for)blive gravide. PCO findes i mange former og er desværre også lidt nogle gange en "skraldespandsdiagnose".
Jeg har PCO og mærker intet til det, og gør intet ved det. Mine fertilitetsproblemer viste sig at bunde i noget helt andet (sammenvoksede æggeledere), så hvis vi havde fokuseret noget mindre på PCO'en havde jeg sparet en del energi.
Når nu din mand har nedsat sædkvalitet, er det muligt at insemination er vejen frem. Men det kan også være at det er nok blot at stimulere din cyklus lidt. Begge dele er rimelig harmløst.
Før du går i gang med alt det andet, må I rådføre jer med den behandlende læge, som kender jeres specifikke problemer. Fertilitet er meget lidt sort/hvidt - og omgærdet af alt for meget "sådan gjorde min nabo, så det virker nok for dig også".
Rigtig meget held og lykke med det hele.
Anmeld
Citér