Klapvogne og brandfare?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. juni 2016

Rauw

Her tidligere fik jeg lige en bemærkning med på vejen fra naboen under mig, min klapvogn står i et indhak mellem min dør og trappen (der var engang en skakt men den er fjernet og klapvognen passer lige ind så der er frit til at åbne døren og bruge trappen, jeg bor øverst, alene med mine børn så klapvognen genere ikke nogen. Men han nævner brandfare og går så ned til sig selv igen inden jeg når at spørge hvilke brandfare. Og her ved jeg så ikke om det bare er mig der er totalt blank eller om klapvogne har det med at gå op i røg når de står i opgange?  Hvad fanden mente han? Ku forstå hvis den stod foran døren, men der er jo netop et hak den står i. Og den er aldrig fuld af levende lys eller benzin. Og er den mindre brandfarlig i kælderen eller i køkkenet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2016

Rauw

PUHK skriver:

http://www.brand.kk.dk/RaadOgVejledning/DigOgDinFamilie/Undgaa%20brand/Forebyg%20brand/Orden%20i%20opgangen.aspx

Du kan evt. google "opgang brandsikkerhed" "opgang brandregler" el.l.

Guuud ja der har faktisk været to påsatte brande i blokken ved siden af hvor de huser flygtninge, det må ha været det han mente. Nå men så er kælderen bestemt ikke bedre, den ryger i køkkenet frem over. Tak for svar. 

Anmeld Citér

4. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Guuud ja der har faktisk været to påsatte brande i blokken ved siden af hvor de huser flygtninge, det må ha været det han mente. Nå men så er kælderen bestemt ikke bedre, den ryger i køkkenet frem over. Tak for svar. 

Hvis kælderen er et separat rum med lukket dør burde det være fint. Jeg tror, der er flere elementer i det:

1) Der skal være fri passage. Selvom klapvognen står til siden, så kan den i tumulten risikere at blive et forstyrrende element, hvis nogen kommer til at skubbe til den/den vælter el.l

2) Klapvogn/barnevogn (og alt muligt andet) kan bruges til antænding

3) Brændende elementer i opgange skaber (yderligere) røg og kan forhindre beboere i at evakuere.

Så kan jeg ikke lige finde på mere.
Der er også en fin lille flyer her:

http://www.brand.kk.dk/~/media/Files/Publikationer/Raad%20og%20vejledning/Trappeopslag.ashx?la=da

Anmeld Citér

4. juni 2016

Kløver

PUHK skriver:

Hvis kælderen er et separat rum med lukket dør burde det være fint. Jeg tror, der er flere elementer i det:

1) Der skal være fri passage. Selvom klapvognen står til siden, så kan den i tumulten risikere at blive et forstyrrende element, hvis nogen kommer til at skubbe til den/den vælter el.l

2) Klapvogn/barnevogn (og alt muligt andet) kan bruges til antænding

3) Brændende elementer i opgange skaber (yderligere) røg og kan forhindre beboere i at evakuere.

Så kan jeg ikke lige finde på mere.
Der er også en fin lille flyer her:

http://www.brand.kk.dk/~/media/Files/Publikationer/Raad%20og%20vejledning/Trappeopslag.ashx?la=da

Enig i dine punkter  

Anmeld Citér

4. juni 2016

Newsence

Jeg underviser i brand.

1. Det er en gave til ildspåsætter 

2. Røgen vil stige op af og vil i løbet af ganske få minutter fylde teapperummet op med røg og derved vil du og dine børn være fanget i jeres lejlighed da røgen vil være mange 100 grader varm og giftig. Derudover så spærer den evt for andres flugtvej.

Det er faktisk ulovligt at stille en barnevogn eller andet i opgangen. Den må kun stå et sted der er aflåst så antallet af personer der kan komme til den er begrænset til egendommens beboer

Anmeld Citér

4. juni 2016

Newsence

https://www.youtube.com/watch?v=aJ5LzcnvYpI

bruger selv denne i min undervisning og den fortæller det bare super godt.. 

Anmeld Citér

4. juni 2016

Rauw

Newsence skriver:

Jeg underviser i brand.

1. Det er en gave til ildspåsætter 

2. Røgen vil stige op af og vil i løbet af ganske få minutter fylde teapperummet op med røg og derved vil du og dine børn være fanget i jeres lejlighed da røgen vil være mange 100 grader varm og giftig. Derudover så spærer den evt for andres flugtvej.

Det er faktisk ulovligt at stille en barnevogn eller andet i opgangen. Den må kun stå et sted der er aflåst så antallet af personer der kan komme til den er begrænset til egendommens beboer

Den står ikke i vejen eller lign men det med at den kunne bruges til at sætte ild til og starte en brand havde jeg slet ik tænkt på. Nu har jeg sat den ind i køkkenet. Vi har haft to påsatte brande ( dog havemøbler og en skraldespand men alligevel) det kan vi godt undvære at prøve. Jeg tænkte bare der igår da naboen sagde det, at klapvogne da ik var særlig brandfarlige  men altså det er de jo hvis andre sætter ild til dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.