Graviditet og arbejde på plejehjem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
8 svar
9 synes godt om
2. juni 2016

Mimsa

God aften herinde!

Sagen er den, at jeg er så heldig at være gravid (første gang) Jeg er 4+4 i dag, så er ikke særlig langt henne endnu.. 

Jeg arbejder som vikar på plejehjem, men er der noget jeg skal tage hensyn til?? Skal arbejde en del i sommerferien og er faktisk virkelig nervøs for det. Jeg har ikke lyst til at fortælle det til min arbejdsgiver endnu, da det er lige lovlig tidligt, nu hvor jeg kun er 4+4 henne?? Hvad mener i? Desuden arbejder jeg samme sted som min mor (og har endnu ikke fortalt hende noget). Vil helst undgå at fortælle det indtil de 12 uger er gået?? Er så ny i alt det her, så ved ikke rigtig hvad jeg skal og ikke skal 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2016

esioul

Mimsa skriver:

God aften herinde!

Sagen er den, at jeg er så heldig at være gravid (første gang) Jeg er 4+4 i dag, så er ikke særlig langt henne endnu.. 

Jeg arbejder som vikar på plejehjem, men er der noget jeg skal tage hensyn til?? Skal arbejde en del i sommerferien og er faktisk virkelig nervøs for det. Jeg har ikke lyst til at fortælle det til min arbejdsgiver endnu, da det er lige lovlig tidligt, nu hvor jeg kun er 4+4 henne?? Hvad mener i? Desuden arbejder jeg samme sted som min mor (og har endnu ikke fortalt hende noget). Vil helst undgå at fortælle det indtil de 12 uger er gået?? Er så ny i alt det her, så ved ikke rigtig hvad jeg skal og ikke skal 

Tænker bare det er at lytte til kroppen og huske de rigtige arbejdsstillinger for ikke at belaste kroppen for meget

Anmeld Citér

2. juni 2016

Nadiapigen

Jeg arbejder selv på plejehjem. Og jeg tænker rigtig meget over mine arbejdsstillinger. Ingen tunge løft og vrid. Er meget forsigtig. jeg er dog 15 uger henne så de ved det godt må mit arbejde..

Og sørg for a hvil dif når du kan. Sov når du kan. Kroppen har brug for det. Og lyt til din krop. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

mpr

Mimsa skriver:

God aften herinde!

Vær altid opmærksom på dine forflytninger så du ikke bruger kræfter på at få dem rundt og op. Er sikker på hvis du efterspørger gode arbejds stillinger så er der nok nogen der gerne vil hjælpe  

Som ergostuderende så ved jeg at det er muligt at forflytte folk med selv meget lav funktions evne næsten uden du bruger kræfter på det, så længe du får brugt de få ting som borgeren selv kan hjælpe med Du er jo ikke forpligtet til at sige noget før du har 3 måneder til termin  

Anmeld Citér

3. juni 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mimsa skriver:

God aften herinde!

jeg arbejdede selv på et plejehjem da jeg blev gravid. Ork du skal ikke være bange. bare arbejd som normalt. Når du når længere hen kan det godt være at kroppen siger "hov du, slap lige lidt af", og der skal du lytte og sætte farten lidt ned. 

I starten var jeg sååååå træt! Og er aftenvagt, så kl 20 var jeg bare færdig! Men når jeg spiste jævnligt og drak en masse, så gik det

Det hedder sig gerne at du kan leve dit liv som normalt når du er gravid. Fx går du i fitnesscenteret 3 gange om ugen, så fortsæt endelig 

du skal bare ikke gøre det omvendte, begynde at styrketræne hvis du aldrig har løftet en vægt. 

Stort tillykke 

Anmeld Citér

3. juni 2016

Mimsa

SDD skriver:

jeg arbejdede selv på et plejehjem da jeg blev gravid. Ork du skal ikke være bange. bare arbejd som normalt. Når du når længere hen kan det godt være at kroppen siger "hov du, slap lige lidt af", og der skal du lytte og sætte farten lidt ned. 

I starten var jeg sååååå træt! Og er aftenvagt, så kl 20 var jeg bare færdig! Men når jeg spiste jævnligt og drak en masse, så gik det

Det hedder sig gerne at du kan leve dit liv som normalt når du er gravid. Fx går du i fitnesscenteret 3 gange om ugen, så fortsæt endelig 

du skal bare ikke gøre det omvendte, begynde at styrketræne hvis du aldrig har løftet en vægt. 

Stort tillykke 

Tusinde tak for svar! Nu er jeg meget mere rolig  Har læst mig frem til, at jeg skal holde mig fra beboere som har fået kemo inden for 5 dages tid? Eller i så fald have handsker på når jeg er i kontakt med beboeren, er det rigtigt? 

Anmeld Citér

3. juni 2016

An&Jo

Mimsa skriver:

Tusinde tak for svar! Nu er jeg meget mere rolig  Har læst mig frem til, at jeg skal holde mig fra beboere som har fået kemo inden for 5 dages tid? Eller i så fald have handsker på når jeg er i kontakt med beboeren, er det rigtigt? 

Det kommer an på hvilken kemo det er om du skal tage din forholdsregler, men bare sørg for altid at bruge handsker inde ved sådan en patient og generelt bare have hygiejnen i orden, så skulle der ikke være noget at være bange for  

Anmeld Citér

3. juni 2016

mpr

Mimsa skriver:

Det med kemo, det er generelt med ALLE om de er gravide eller ej. Du skal ikke have fat dem eller i noget af deres uden handsker indenfor 5 dage. Plus skal du skifte deres sengetøj eller noget, så sørg for ikke at pulse for meget med det. Det sidder i det hele. 

Anmeld Citér

3. juni 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mimsa skriver:

Jeg kan ikke lige huske reglerne omkring dette. Men nu har vi heller ikke rigtig haft nogle der har fået kemo. Har kun en veninde der lige har fået det, så ved ikke lige så meget om det. Men tænker at hvis I har en der får kemo, eller får en der får det, så kontakt endten kræftens bekæmpelse, eller en afdeling på fx riget og forhør dig ad. 

Men generelt er det en god ide at hygiejnen er i top! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.