Byld...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.021 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej derude. 

Har fået en kæmpe byld mit på venusbjerget, det hør så ondt

har døjet med det før og er en gang blevet opereret fordi pencilen ikke kunne tage den. 

Har fået sådan en pencilen kur, som lægen sagde jeg godt måtte tage selvom jeg er gravid. 

Har det bare ikke så godt med at tage noget mens jeg er gravid og er bange for at det alligevel vil skade. 

Ville I gøre det? Har jeg noget at være bekymret for?? Jeg er 5+0

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2016

Bak

Anonym skriver:

Hej derude. 

har døjet med det før og er en gang blevet opereret fordi pencilen ikke kunne tage den. 

Har fået sådan en pencilen kur, som lægen sagde jeg godt måtte tage selvom jeg er gravid. 

Har det bare ikke så godt med at tage noget mens jeg er gravid og er bange for at det alligevel vil skade. 

Tag medicinen som lægen var foreskrevet. Du har endnu mindre gavn af at din byld vokser! 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Tag medicinen som lægen var foreskrevet. Du har endnu mindre gavn af at din byld vokser! 

Ved det. Er bare så meget imod at fylde sig med alt muligt når man er gravid. 

Men det er nok bedre end at havne i narkose. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Bak

Anonym skriver:

Ved det. Er bare så meget imod at fylde sig med alt muligt når man er gravid. 

Men det er nok bedre end at havne i narkose. 

Ja, det er helt klart bedre end en mulig operation. God bedring med bylden. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hej derude. 

Det undre mig meget at du har fået pencilin mod det, da pencilin ikkke kan trænge ind i bylden. :/

"I nogle tilfælde vil lægen stikke eller skære hul på bylden, så betændelsen kan løbe ud. Det vil ikke hjælpe at give antibiotika som behandling af en byld, idet antibiotika ikke kan trænge ind i bylden."

Byld - Min medicin

Jeg tænker, at det vigtigste at gøre er at tømme sen lidt efterhånden.  

Det har altid hjulpet for mig. 

Jeg tænker ikke umiddelbart at det har nogen effekt på graviditeten. 

Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

CBbaby

Husk på, at når du kun er i 5+, så har embryoet ikke dannet et kar med blod i til dig. Det sker først i 9+, så du giver ikke dig barn penicillinen i blodet - heller nu end om 2 uger :-) lige nu er det stadig omgivet af en "madpakke" og forsyner sig selv.

Anmeld Citér

2. juni 2016

migxher

Du kan prøve at vaske med medicrub. Det er en desinficerende sæbe der kan købes på apoteket jeg kom af med en stafylokok betændt neglerod på den måde første gang jeg var gravid  

Og så kan du prøve at lave en The/opkog af gurkemejerod og blande manuka honning i når det er kølet ned så det er lun.

Begge dele skulle være godt mod infektion i kroppen.

Anmeld Citér

2. juni 2016

Diosa85

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Det undre mig meget at du har fået pencilin mod det, da pencilin ikkke kan trænge ind i bylden. :/

"I nogle tilfælde vil lægen stikke eller skære hul på bylden, så betændelsen kan løbe ud. Det vil ikke hjælpe at give antibiotika som behandling af en byld, idet antibiotika ikke kan trænge ind i bylden."

Byld - Min medicin

Jeg tænker, at det vigtigste at gøre er at tømme sen lidt efterhånden.  

Det har altid hjulpet for mig. 

Jeg tænker ikke umiddelbart at det har nogen effekt på graviditeten. 

Held og lykke med det hele. 

Hmm jeg har haft en kæreste en gang som fik en byld lige under halebenet. Han fik også penicillin hos lægevagten som indkapslede den og 2 dage efter gik der hul på. Så der hjalp det altså. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Spirrevip

Penicillin er bevist ikke hjælpende mod bylder. Jeg døjer desværre en del med dem, og jeg har været igennem en operation i fuld narkose for at få fjernet en. Jeg blev indlagt ret akut, med en puls på 135 og feber på 40.5. Husk at holde øje med ubehag, feber e.l. 

Skyl med varmt vand et par gange om dagen, og lad for guds skyld være med at skære i den selv. 

God bedring. Håber det går smertefrit 

Anmeld Citér

3. juni 2016

Diosa85

Spirrevip skriver:

Penicillin er bevist ikke hjælpende mod bylder. Jeg døjer desværre en del med dem, og jeg har været igennem en operation i fuld narkose for at få fjernet en. Jeg blev indlagt ret akut, med en puls på 135 og feber på 40.5. Husk at holde øje med ubehag, feber e.l. 

Skyl med varmt vand et par gange om dagen, og lad for guds skyld være med at skære i den selv. 

God bedring. Håber det går smertefrit 

Som jeg citerer ovenover. Så har jeg altså haft en kæreste engang der fik en kæmpe byld lige under halebenet. Han fik penicillin af lægevagten som indkapslede den og 2 dage efter så bristede den. 

Så bevist eller ej så hjalp det altså for ham mex penicillin 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.