Gravid og smertestillende???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
9 svar
10 synes godt om
2. juni 2016

TrineCh93

Jeg har siden i mandags kunne teste positivt. Jeg er så glad og har en helt anden energi, (udover når jeg er enormt træt )
Men jeg har de sidste 12 år haft enorme hovedpiner og bliver også ramt af migræne. Derfor tager jeg forskelige smertestillende. Men siden jeg har testet positivt, har jeg ikke haft lyst til at fylde mig med smertestillende, på trods af en omgang migræne og hovedpine. 
Det smertestillende jeg får er Recept: Panodil, Ibumentin 400mg, migrænepiller (sumatriptan. Og derudover får jeg også treo. 

Jeg skal til læge på mandag for at få bekræftet graviditeten, så der vil jeg også spørge til det. Men der er lang tid til mandag, når hovedet dunker  

Ved i noget om hvad man må og ikke må når man er gravid ? 

God aften til jer  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2016

ESV

TrineCh93 skriver:

Jeg har siden i mandags kunne teste positivt. Jeg er så glad og har en helt anden energi, (udover når jeg er enormt træt )
Men jeg har de sidste 12 år haft enorme hovedpiner og bliver også ramt af migræne. Derfor tager jeg forskelige smertestillende. Men siden jeg har testet positivt, har jeg ikke haft lyst til at fylde mig med smertestillende, på trods af en omgang migræne og hovedpine. 
Det smertestillende jeg får er Recept: Panodil, Ibumentin 400mg, migrænepiller (sumatriptan. Og derudover får jeg også treo. 

Jeg skal til læge på mandag for at få bekræftet graviditeten, så der vil jeg også spørge til det. Men der er lang tid til mandag, når hovedet dunker  

God aften til jer  

Du må ikke tage noget af det

Anmeld Citér

2. juni 2016

rytteriet

Kun panodil. Og tillykke

Anmeld Citér

2. juni 2016

TrineCh93

Så må jeg igang med alternative behandlinger 
Og tak 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Liv_86

rytteriet skriver:

Kun panodil. Og tillykke

Panodil og lign mener man at være medvirkende til fersilitet problemer. 

Bare til orientering hvis du ikke vidste det. Der er skrevet ret meget om det

Anmeld Citér

2. juni 2016

ESV

rytteriet skriver:

Kun panodil. Og tillykke

Gravide frarådes at tage panodil (parcetamol) da der er risiko for at det kan påvirke fosterets kønsorganer og dermed nedsætte barnets muligheder for selv at få børn.

Anmeld Citér

2. juni 2016

LM85

Jeg har lige haft fat i min egen læge i dag med netop hvad man må tage under graviditeten. Det bedste råd er at rådføre dig med en person der har forstand på det i stedet for at spørge herinde. Ikke noget ondt, men du bliver højst sandsynligt mere forvirret af det. 

Det jeg fik af vide i dag var at man må tage dem der begynder med "P". Dvs. de midler der indeholder paracetamol så som Panodiler, Pinex og Pamol. Alt andet er NO GO! Som fx. Ibuprofen, Ipren og lign. Hun grinede da jeg sagde der jo løb alle de historier med at man kan få misdannede fostre af at spise smertestillende som gravid.  

Ring til din læge og spørg ad i morgen eller hvis det er så ring til 1813 så har du vished med det samme! 

Anmeld Citér

2. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
LM85 skriver:

Jeg har lige haft fat i min egen læge i dag med netop hvad man må tage under graviditeten. Det bedste råd er at rådføre dig med en person der har forstand på det i stedet for at spørge herinde. Ikke noget ondt, men du bliver højst sandsynligt mere forvirret af det. 

Det jeg fik af vide i dag var at man må tage dem der begynder med "P". Dvs. de midler der indeholder paracetamol så som Panodiler, Pinex og Pamol. Alt andet er NO GO! Som fx. Ibuprofen, Ipren og lign. Hun grinede da jeg sagde der jo løb alle de historier med at man kan få misdannede fostre af at spise smertestillende som gravid.  

Ring til din læge og spørg ad i morgen eller hvis det er så ring til 1813 så har du vished med det samme! 

Jeg har fået præcis samme besked. Både hos egen læge, jordemoder og på fødegangen. 

Så længe du ikke spiser 8 om dagen i 40 uger, så sker der intet ved det. 

Man skal altså også holde ud at være til.

Anmeld Citér

3. juni 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

God aften til jer  

Du må tage paracetamol. Ikke ibuprofen eller treo. Mener at huske at der er enkelte typer migrænepiller der er testede til gravide, men er ikke sikker. 

Ring dog lige til lægesekretærer og hør hvordan du slipper igennem weekenden. Er selv en gang imellem angrebet af migræne, og ligger nu med bihule/pandehulebetændelse, så ved hvor ødelæggende det kan være

stort tillykke

Anmeld Citér

3. juni 2016

TrineCh93

Tak for svar  
Min veninde siger også det der med at man kun må tage det der starter med 'p' . 

Indtil videre har jeg kunne holde hovedpine lidt nede med Enormt meget vand og så ikke så meget aktivitet. Men jeg ser frem til at skulle til lægen på mandag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.