D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Jeg skrev et indlæg fredag omkring et uheld jeg havde og om jeg skulle kontakte lægen.. jeg var så til lægevagten lørdag og hun sagde jeg havde forstuvet foden og brusket fik dog ikke taget røgten.. hævelsen er væk men har stadigvæk smerter og har fået vildt ondt i noget på siden af benet og bag på benet det er vildt ømt når jeg trykker på det men gør også ondt uden jeg aner ikke om det er en muskel/sene/led eller om jeg burde kontakte min egen læge..... jeg er så træt af og ligge på sofaen hele dagen vejret er skønt og kan ikke komme nogle steder for kan ikke gå på krykker pga albue... så hopper på et ben hvilket er vildt hårdt og kan mærke mit raske ben bliver overbelasted når jeg hopper rundt herhjemme så ligger stortset med benet oppe hele tiden... vagtlægen sagde intet om hvor lang tid jeg kan forvente før jeg kan komme på job igen og er vildt ked af ikke og kan passe mit arbejde... jeg haaaader at ligge og glo tv det så kedeligt.... nu til mit spørgsmål. andre der har oplevet smerter bag på lægen og siden af benet 2 dage senere efter uheldet og som ikke bliver bedre i hvile... jeg er i tvivl om det kan være forstuvningen eller om der seriøst er noget andet galt for det gør nas.. prøver at massagere stederne men gør nas og hjælper intet... ville i vente og se eller kontakte egen læge?

En forstuvelse kan gøre hammer nas! Dog har jeg aldrig oplevet at smerten sådan stråler op i benet.
Derudover så ifht at gå, så er det helt rigtigt at du skal holde foden i ro det første stykke tid, men når hævelsen er faldet skal man faktisk begynde at gå så normalt som muligt. - Og støtte på foden.
Hvis jeg var dig tror jeg dog at jeg lige ville kontakte lægen fordi smerten stråler op i benet.
Anmeld
Citér