Hvad er det her for nogle knopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.514 visninger
10 svar
2 synes godt om
31. maj 2016

Blop2

Min datter på 1,9 år har haft de her knopper ca. 2-4 dage. Jeg troede egentlig bare det var varmeknopper, men nu siger vores dagplejemor at hun syntes vi skal tage hende til læge. Hun er på ingen måde syg, men lidt forkølet. 

De er på kinder, bag øre, arme, ben og nakken.

hvad tror i det kan være?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2016

L-Mortil3

Det ligner nældefeber, sådan ser jeg ud når jeg har det... Har hun været udsat for noget hun ikke plejer ?

Anmeld Citér

31. maj 2016

Blop2

L-Mortil3 skriver:

Det ligner nældefeber, sådan ser jeg ud når jeg har det... Har hun været udsat for noget hun ikke plejer ?

Nej ikke lige noget jeg har tænkt over. Skal hun ikke have feber så?

Anmeld Citér

31. maj 2016

L-Mortil3

Blop2 skriver:

Nej ikke lige noget jeg har tænkt over. Skal hun ikke have feber så?

Nej nældefeber er ikke en virus, men allergi betinget ... Jeg får det f.eks af nyslået græs, halm , hø mm det er forskelligt hvad man slår ud på, andre kan det være tomat, citrus, parfume osv 

Anmeld Citér

31. maj 2016

Blop2

L-Mortil3 skriver:

Nej nældefeber er ikke en virus, men allergi betinget ... Jeg får det f.eks af nyslået græs, halm , hø mm det er forskelligt hvad man slår ud på, andre kan det være tomat, citrus, parfume osv 

Hmm, det ved jeg virkelig ikke så. Men hun er slet ikke påvirket af det, men som sagt lidt forkølet og hoste. Skal hun til lægen, eller går det bare væk af sig selv?

Anmeld Citér

31. maj 2016

L-Mortil3

Det kan også være begyndende børneeksem, når nu det netop sidder hvor det sidder, hos børn under 2 år viser det sig oftest (modsat voksne) på strækkeflader, altså bagside på overarme og lår, bag ører, kinder, hals. Under alle omstændigheder, om det er nælder eller eksem er et besøg ved lægen nok ikke af vejen :-)

Anmeld Citér

31. maj 2016

L-Mortil3

Blop2 skriver:

Hmm, det ved jeg virkelig ikke så. Men hun er slet ikke påvirket af det, men som sagt lidt forkølet og hoste. Skal hun til lægen, eller går det bare væk af sig selv?

Nældefeber forsvinder som regel i løbet af en dag hvis ikke man konstant omgåes det der nu giver et allergisk udslag, men det burde klø, jeg ville snakke med lægen :-)

Anmeld Citér

31. maj 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

3 dags feber. 

Varme knopper. Vores kan godt få dem på benene ved for meget varme fugt og tøj der gnider lidt.  Altså hvis de går lidt væk og blusser op igen 

Anmeld Citér

31. maj 2016

Blop2

L-Mortil3 skriver:

Nældefeber forsvinder som regel i løbet af en dag hvis ikke man konstant omgåes det der nu giver et allergisk udslag, men det burde klø, jeg ville snakke med lægen :-)

Det klør ikke, men det har nemlig spredt sig til nakke og bag øre her de sidste to dage hvor der er blevet så varmt.

Anmeld Citér

31. maj 2016

Blop2

årgang84 skriver:

3 dags feber. 

Varme knopper. Vores kan godt få dem på benene ved for meget varme fugt og tøj der gnider lidt.  Altså hvis de går lidt væk og blusser op igen 

Hun har ikke haft feber?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.