Merit fra grundforløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
12 svar
10 synes godt om
30. maj 2016

MyLove E

Hej. 

Forhistorie: Nogen måske har læst skrev jeg for små 3uger siden om en ulykke i bowling centret, hvor en mand i kørestol faldt ud over 2 trin i sin elkørestol. Jeg var den første til at sidde ved ham. Personalet var ikke så meget tilstedeværende. Vi sendte et læser brev. De har så svaret på det og sagt at grunden til at de bare lod mig forsætte, var fordi de troede jeg var sygeplejerske eller lignende.

Nu til selve indlægget: Jeg har så siden hørt fra mange at jeg da skal være sygeplejerske eller SSA. Tanken har så siddet fast i mit hoved siden. 

Kan man komme uden om grundforløbet? Jeg er uddannet pgu'er (den gamle pau) men det er tilbage i 2004. Jeg har arbejdet som frivillig i min fritid siden 2003. Hvor jeg mest har haft med børn med muskelsvind at gør. 

Kan man få merit eller skal man ha det hele med?

Jeg er 33 og har desværre en masse psykiske problemer med en masse op og nedture. 

Jeg er også ved at blive tildelt flexjob.

Synes i bare jeg skal smide den tanke ud eller prøve at søge ind?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

Panther

Profilbillede for Panther
MyLove E skriver:

Hej. 

Forhistorie: Nogen måske har læst skrev jeg for små 3uger siden om en ulykke i bowling centret, hvor en mand i kørestol faldt ud over 2 trin i sin elkørestol. Jeg var den første til at sidde ved ham. Personalet var ikke så meget tilstedeværende. Vi sendte et læser brev. De har så svaret på det og sagt at grunden til at de bare lod mig forsætte, var fordi de troede jeg var sygeplejerske eller lignende.

Nu til selve indlægget: Jeg har så siden hørt fra mange at jeg da skal være sygeplejerske eller SSA. Tanken har så siddet fast i mit hoved siden. 

Kan man komme uden om grundforløbet? Jeg er uddannet pgu'er (den gamle pau) men det er tilbage i 2004. Jeg har arbejdet som frivillig i min fritid siden 2003. Hvor jeg mest har haft med børn med muskelsvind at gør. 

Jeg er 33 og har desværre en masse psykiske problemer med en masse op og nedture. 

Jeg ved ikke meget om uddannelserne eller arbejdet, men det er mit indtryk, at det er ret hårde jobs - både psykisk og fysisk. Så måske er det ikke den bedste mulighed for én i din situation?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Benjamins'mor

MyLove E skriver:

Hej. 

Der kom nye regler fra august 2015, hvor indgangs kravene blev lavet om til GF1 og GF2 i stedet for et enkelt grundforløb. 

I og med du har en uddannelse i forvejen skal du søge ind på GF2. Er ret sikker på (fik vi afvide på grundforløbet) at man ikke længere kan komme direkte ind på hovedforløbet. Det blev lavet fordi de oplevede at rigtigt mange ikke ville nå at være fyldt 18 inden de blev færdig på hjælper uddannelsen. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

An&Jo

Du slipper desværre ikke for et grundforløb af en slags.. Efter de nye regler skal man have mindst et af de nye grundforløb,. 

Derudover er det et ret krævende job psykisk og man skal være ret stærk for at kunne klare det i længden.. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Benjamins'mor

An&Jo skriver:

Du slipper desværre ikke for et grundforløb af en slags.. Efter de nye regler skal man have mindst et af de nye grundforløb,. 

Derudover er det et ret krævende job psykisk og man skal være ret stærk for at kunne klare det i længden.. 

Præcis, hvis man fx kommer fra folkeskolen skal man starte på GF1, men har du taget en anden uddannelse eller har erhvervserfaring indenfor faget skal man starte på GF2, hvor man før bare kunne starte direkte på hovedforløbet. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

MyLove E

PUHK skriver:

Jeg ved ikke meget om uddannelserne eller arbejdet, men det er mit indtryk, at det er ret hårde jobs - både psykisk og fysisk. Så måske er det ikke den bedste mulighed for én i din situation?

Jeg ved godt at det kan være et svært job. Og jeg tror hellere ikke jeg kan men jeg ville gerne. Også for at vise at jeg kan komme igennem en uddannelse. 

Tak for dit svar

Anmeld Citér

30. maj 2016

MyLove E

Benjamins'mor skriver:

Præcis, hvis man fx kommer fra folkeskolen skal man starte på GF1, men har du taget en anden uddannelse eller har erhvervserfaring indenfor faget skal man starte på GF2, hvor man før bare kunne starte direkte på hovedforløbet. 

Er GF2 så kortere ??

Anmeld Citér

30. maj 2016

MyLove E

An&Jo skriver:

Tror også jeg er nød til at smide tanken ud. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

An&Jo

MyLove E skriver:

Tror også jeg er nød til at smide tanken ud. 

Jeg vil ihvertfald sige at du skal forberede dig på mange verbale tæsk fra både borger og pårørende.. Nogen af tingene vil være dybt uretfærdige, men du skal kunne stå imod og være professionel i situationen og bevare overblikket og rolig tale osv, og det kan dælen dytme være noget af det sværeste.. 

Selvfølgelig er det også en fantastisk og givende arbejde og 97% af dem du møder på den vej er fantastiske og skide søde, men det er tit de sidste 3% der bider sig fast i hukommelsen desværre

Anmeld Citér

30. maj 2016

Rockertand

MyLove E skriver:

Jeg ved godt at det kan være et svært job. Og jeg tror hellere ikke jeg kan men jeg ville gerne. Også for at vise at jeg kan komme igennem en uddannelse. 

Tak for dit svar

Det er nok ikke den rigtige uddannelse at bevise det med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.