Solarium og graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2016

MissMoon

Hej piger 

Bare af ren nysgerrighed, hvor mange herinde har/har ikke taget solarium under graviditet og hvorfor/hvorfor ikke ? 

Jeg selv lignede et spøgelse under hele min graviditet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg gjorde et par gange, men det anbefales jo ikke. 

Derudover kan huden også reagerer helt anderledes end den plejer, og man kan nemt få pigmentforandringer, så ved næste graviditet skal jeg ikke i solariet.

Anmeld Citér

30. maj 2016

MissMoon

EBK skriver:

Jeg gjorde et par gange, men det anbefales jo ikke. 

Derudover kan huden også reagerer helt anderledes end den plejer, og man kan nemt få pigmentforandringer, så ved næste graviditet skal jeg ikke i solariet.

Er det kun pga pigmentforandringer man ikke anbefaler det? 

Anmeld Citér

30. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Monica89 skriver:

Er det kun pga pigmentforandringer man ikke anbefaler det? 

http://altomboern.dk/brevkasse/solarie-sauna-og-selvbruner 

Hvis du Googler lidt, så finder du en masse Info.

pigmentforandringer er virkelig ikke kønne, og nærmest umulige at komme af med igen. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym

Som lægeeksamineret kosmetolog, vil jeg sige at nej - der sker ikke noget som sådan ved solarie. Der sker heller ikke noget ved at tage på solferie ved et uv-indeks på 10, eller ligge ude i haven herhjemme om sommeren. Altså - der sker ingenting med baby i maven, det kunne vi ihvertfald ikke finde videnskabelige forklaringer på da jeg studerede. Der er jo også folk som mener at mælk og brød er dårligt i en graviditet. Men rigtig nok at du nemmere får pigmentforandringer, da din krop arbejder anderledes end normalt. Nogen får også Acne under graviditeten, fordi de også er hormonbetonet. Ofte forsinder pigmentforandringer og Acne efter fødsel, i takt med graviditets hormonet forsvinder  

hvis det var så skadeligt, ville folk i sydens sol vel aldrig få sunde børn  

Håber det kunne bruges! 

Var lige anonym fordi jeg ved at der er meget stærke meninger omkring disse enmer, ligesom med rygning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.