Ikke enig i fastsat terminsdato

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
8 svar
2 synes godt om
30. maj 2016

mom20

Kære mødre og kommende mødre 

Min læge og jeg selv fandt frem til at jeg min terminsdato var den 6 juni. Til NF scanning fastslår hun så, at min terminsdato altså er den 11 juni. 
Nu hvor jeg så tænker over det, synes jeg egentligt det er lidt mærkeligt, for jeg havde både skrevet ned hvornår jeg havde ægløsning og hvornår vi havde sex. 
Derudover har de nu fundet ud af, at hun er en lidt lille baby (forståeligt da vi selv er meget små mennesker
Derfor er jeg nu tænker, om den først fastslåede terminsdato, egentligt ikke godt kan være den ''rigtige'' ? 

P.S det kan godt være det er et dumt spørgsmål jeg stiller jer her, det håber jeg lige I vil bære over med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er vel totalt ligegyldigt i det store billede om det er d. 6 eller d. 11? 

Du skal gå ud fra terminen ved NF. Derefter ændres den ikke.

Anmeld Citér

30. maj 2016

A-1995

Det er 5 dage vi snakker om- det gør altså ikke den store forskel og terminsbestemmelsen til nf er faktisk ret præcis.

desuden er du jo ikke nødvendigvis blevet gravid samme dag som i havde sex - sædcellerne kan overleve i flere dage ☺️

Anmeld Citér

30. maj 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ved scanninger fastsætter de terminsdatoen efter mål. Grunden til at de kan det er at de vokser og udvikler sig næsten helt ens de første knap 12 uger. Nærmest til dato ens, altså. Derfor kan de udfra målinger give svar på hvor gammelt det er.  

Men derfor kan man godt komme ud for at det alligevel måske ikke stemmer overens. For godt nok er kroppen fantastisk, men derfor kan en af de millioner af millioner børn jo godt være lidt forud eller bagud i udviklingen til trods. 

Men normalt ville jeg stole på scanningen. men hvis du er absolut 100% sikker på din ægløsning, altså ikke bare ægløsningssmerter, men en helt positiv test eller har været i en form for fertilitetsbehandling el. Sådan, så kan du gå ud fra det. 

Når det er sagt, så er der jo ikke særlig meget forskel på at have termin d. 6. eller d. 11. i samme måned. 

Men hvad sagde de til md? Kunne baby også have været lille til nf og så stadig mindre og derfor godt kunne have termin før? 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Rtjm05

mom20 skriver:

Kære mødre og kommende mødre 

Min læge og jeg selv fandt frem til at jeg min terminsdato var den 6 juni. Til NF scanning fastslår hun så, at min terminsdato altså er den 11 juni. 
Nu hvor jeg så tænker over det, synes jeg egentligt det er lidt mærkeligt, for jeg havde både skrevet ned hvornår jeg havde ægløsning og hvornår vi havde sex. 
Derudover har de nu fundet ud af, at hun er en lidt lille baby (forståeligt da vi selv er meget små mennesker
Derfor er jeg nu tænker, om den først fastslåede terminsdato, egentligt ikke godt kan være den ''rigtige'' ? 

P.S det kan godt være det er et dumt spørgsmål jeg stiller jer her, det håber jeg lige I vil bære over med 

Jeg står lidt med det samme spørgsmål, jeg var i ivf behandling, og ved derfor præcist at mit æg er blevet befrugtet den dato det er taget ud og lagt op 2 dage efter. 

I følge den dato ville jeg have termin d. 15/8, men til nf blev jeg rykket til d. 9/8, så seks dages forskel, i følge den nye termin, burde mit æg være blevet befrugtet, før det overhovedet blev taget ud 

Min baby har siden nf ligget et stykke under gennemsnittet, men stadig inden for normalen, men jeg tænker da også at det er den første terminsdato der er den rigtige 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Newsence

Jeg blev insemineret så kender jo den præcise dato men blev ved den første rykket hele 2 uger. Jeg fortalte dem at jeg jo kender datoen men der var ikke noget at gøre.. Min datter var også lille.. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

(august)

Det er nf som tæller. 

Jeg var i ICSI første gang, så datoen hed 16/8, men nf sagde 7/8, så det blev det. Vi holdt dog mentalt fast i d. 16/8 og det var meget godt da hun kom den 18/8, så i vores verden er hun født 40+2. 

Sammenholdt med vores to efterfølgende graviditeter og fødsler, passede nf dog bedre. Den ene var helt enig i hvad lægen havde regnet frem til og den anden blev jeg sat tilbage fra 7/6 til 13/6. Fødte anden gang dagen efter termin og 3. gang en dag før. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

tarkoflen

Jeg blev gravid ved hjælp af icsi, altså det vides ret præcist hvilken dag ægget er blevet befrugtet, da det er en laborant der har sat et æg og en sædcelle sammen, og det til trods blev min terminsdato flyttet 3 dage så man kan vist ikke helt regne med at datoen er den præcise undfangelsesdato

Anmeld Citér

30. maj 2016

Iby1210

Jeg har selv regnet min terminsdato  har simpelthen tælt fra første menstruationsdag og 40 uger frem. Fik d. 12.april og det var den 12. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.