Jones2328 skriver:
Hej alle.
Jeg er blevet gravid og er selvfølgelig rigtig glad for det. Der er bare lige det at jeg har diagnosen ADD og ja jeg har den og er ikke bare diagnostiseret for sjov...
Jeg får 18 Mg Concerta om dagen som er den laveste dosis overhovedet men det får mig til at fungere både fysisk og psykisk i min hverdag. Nu er jeg så gravid og må ikke tage der. Har ikke taget det i 2 uger og jeg begynder rent ud sagt at få det rigtig træls ( jeg ved godt der følger trælse ting med en graviditet ) men jeg ligger i sengen hele dagen jeg er så træt jeg kan næsten ikke overskue at gå på toilettet. Jeg har ingen positive tanker pt og ingen overskud til noget som helst. Jeg har faktisk slet ikke overskud til at være glad for vores lykkelige situation hvilket giver mig dårlig samvittighed og går mig ked af det.
Er der nogle af jer der har været gravide og taget medicin og stadig fået er rask barn? Eller bare nogle med erfaring indenfor emnet. Ønsker ikke dømmende kommentar.
Jeg ved ikke noget om emnet overhovedet, men jeg tænker at du bør tale med den læge der følger dig pga. din ADD. Du kan ikke være den første med den problemstilling. Måske der er noget andet medicin, der kan bruges?
Du skal også være opmærksom på at de fleste gravide er ekstremt trætte i 1. trimester, det er helt normalt, og for de fleste letter det lidt i 2. trimester. Det er selvfølgelig altid svært at vurdere hvor meget af trætheden, der skyldes fravær af medicin, og hvor meget der skyldes graviditet, men det hjælper ihvertfald ikke når det kommer fra begge sider.
Hold ud, hæng i og acceptér at dit liv lige i øjeblikket kræver en masse ro og hvile 
Anmeld
Citér